Back in buisness

Så där, nu ska vi se om jag kan få till något som inte försvinner huxflux.

Vi har alltså varit borta i drygt en vecka. Legat på sjukhus med dotra som opirerat sig litegrand. Och man kan verkligen säga att vi legat på sjukhus, för nåt annat än slappa och kolla på film har vi just inte gjort. Jag har varit och besökt shoppingstråket ett par vändor, samt hälsat på hos farbror polisen, men annars har en mest hållt sig inom dessa fyra väggar. Tack och lov att jag bad om deras största rum när vi lades in... Herregud vad med grejjor vi skulle ha med oss när vi packade ihop och skulle börja färden österut. Såg nog mer ut som vi hade varit borta en månad.... Men men, två vuxna och med ett barn som kräks och behöver en hel del ombyten så blir det lätt endel.
Jag hade med mig datorn också, hittade snabbi igen några trådlösa nätverk men de var förstås skyddade. Inte förrän på söndagkväll (när vi ju i stort sett vat på väg hem) kom en räddande ängel från 109:an och meddelade att vi kunde använda oss av patientnätverket och gav oss dess lösenord. Varför ingen annan hade talat om detta tidigare kna man ju fråga sig. Vi hade ju datorn framme titt som tätt för att spela shack, lägga patiens eller skriva recept.
Hur som helst så överlevde vi i alla fall. Men nog hade jag internetabstinens där ett tag.... 
När vi väl fått igång internet och surfat in på aftonbladet möter vi det som vi absolut inte ville mötas av. Nämligen rubriken om att Engla hittats död.  Fy så arg man kan bli. Och ledsen. Var är vår värld på väg nånstans? Man tänker på detta flera gånger dagligen, men rätt som det är är man tillbaka i sin vardag och det är nästan så man får lite dåligt samvete. Igår när vi skulle tända ett ljus för flickan och jag inte hittade nåt att tända med, orkade jag inte ens gå ner och hämta braständaren vid kaminen. Måste säga att jag ångrade mig efteråt....Jäkla latkorv man är ibland!! Men tanken fanns där i alla fall.

Idag har vardagen börjat igen, assistenter, mediciner, inhalering osv... Men Anja får vara hemma från dagis denna veckan ut. Vi har i alla fall premiäråkt rullen på byn idag och varit och fikat. Härligt väder, hoppas våren är här för att stanna nu, så  vi slipper fler bakslag.
För övrigt har jag förärat mina blommor en dusch idag, fönsterbrädorna dammade och tvätt i maskinen. Snabeldraken har också rastats en sväng och de var välbehövligt. Att det kan bildas så mycket damm fastän man varit borta en vecka....

Nu sk ajag prova på att laga nåt nytt till middag. Risnudlar med kyckling och wokgrönt. Hoppas det smakar....

Kommentarer
Postat av: Rikkard

Läste du inte min kommentar till ett av dina tidigare inlägg, du kunde hört av dig till oss så hade du fått inlogg och lösen tidigare ;)

Att det finns internet på sjukhuset/sjukhusen är det sällan något som det skyltas med och det gäller att fråga rätt personer, för många säger att det inte finns. Det är väl mest troligt enklare att säga så än att ta reda på fakta.

Nu närmar vi oss en vecka här uppe i Umeå, men på fredag efter 9 dagar här får vi åka hem. Men vi har även vi internet som används flitigt. Så även till fildelning, det är kanon :)

2008-04-15 @ 18:33:49
URL: http://www.stenen.net
Postat av: Helena

Rikkard:
Nej, jag gjorde ju inte det...Vi åkte ju in redan den 6:e och du skrev det den 8:e. Nu i efterhand har jag kommit på att det "viktigaste" (däriband din kommentar) hade jag ju kunnat kolla via mobilen, men använder den sällan så för den är så seg. Hoppas det går bra för er i Umeå. Hälsa familjen!!

2008-04-15 @ 19:14:19
URL: http://mattjat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0