Brolle, Uggla och Carina Berg

Yrevlig tv-kväll ikväll. Äntligen slipper man välja mellan Så ska det låta och Let´s Dance, faktiskt har det varit det senare som vunnit hittils.... Men ikväll var de jätteduktiga i Så Ska det låta. Fart och fläkt och en del skoj, det gillar jag.
Efteråt började ett helhärligt program nämligen Vart fan är mitt band med Magnus Uggla. Han är en ganska egen man men jag har alltid gillat honom som artist. Egentligen har jag inte vetat så mycket mer om honom än genom de låtar han gjort, men nu på sistone har jag börjat läsa hans blogg endel och tycker han är helskön... Lyssnade väl lite på hans musik som liten, men fick upp ögonen (öronen) för honom när jag började gymnasiet och bodde tillsammans med K. Hon var helsåld på hans texter och snart satt vi där i lägenheten om kvällarna och lyssande och sjöng med. "Första gången" är och kommer alltid vara en favoritlåt....
Så till Carina Berg då. Också en frän människa....helt enkelt.
Man kan alltså säga att  Let´s Dance har fått väl så bra efterträdare så här på fredagkvällen!

Nu till något annat. Min hosta vill inte ge sig. Nog för att jag ALLTID får denna jobbiga onda hosta i och med förkylning, men så HÄR har det nog aldrig varit. Den brukar vara så där extra jobbig i ett par tre dagar och sedan åtminstone uthärdlig i några veckor. Nu har den varit outhärdlig i en hel vecka... Fått några japanka medicinaldroppar av mamma som man ska duta långt bak på tungan och faktiskt så hjälper de. En stund. Sedan är det samma visa igen. Men det är skönt den stund man slipper man slipper smärtan. För smärtar är just vad det gör där nere runt lungorna i alla muskler i området. Huvaligen.
Anja har vi lämnat till mormor och morfar inatt, hoppas hon får vara där en bra tag i morgon också så jag slipper kraxa så på henne och riskera att smitta henne. Inte för at jag tror att förkylningen smittar längre men man vet ju aldrig. Om hon blir förlyld innan mådag blir ju inte operationen av och det vill vi inte nu när man är förberedd på det. Så förberedd man kan vara i alla fall. Börjar trots allt kännas lite orosamt. Speciellt sedan vi igår var på sjukhuset för inskrivningssamtal på ortopeden.... Har en dr som förklarar väldigt bra och det gör juu att man blir lite tryggare, men det är ju alltid en risk med en operation.

Nu ska jag nog koka mig lite te och krypa till kojs sedan. Måste passa på att sova nu så mycket det går. Hostan är ett väldans störningsmoment i nattsömnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0