En vän från förr

Okej det där kanske lät lite väl...."från förr" Ja, 10 år i alla fall. Det går långt mellan gångerna vi ses, men det händer i alla fall en gång om år. Alltid lika trevligt. Och alltid lika hastigt och lustigt.
Sent igårkväll, när jag hade somnat, plingade det till i telefonen bredvid mej.
- Hej! Har du tid med en fika i morgon? Tänkte komma till Hammarn en sväng....
Självklart hade jag det. Jag tog med Anja på promenad ner på byn, shoppade en present till en nära vän som fyller år idag och hann med en sväng in på den lokala skoaffären för att kolla läget. Är i stort behov av ett (eller flera) par vårskor. Just nu är det grova promenadskor eller gympadojor att välja mellan. Mina kära "mockaloafers" som vid den här tiden brukar komma fram, fick tyvärr lämna detta jordelivet och vandra vidare nu i höstas. De hade då haft ett långt liv och var väl värd att ta nästa steg i livet.... Saknar er båda!!

Tillbaka till vännen som kom på besök. Trots att vi ses så sällan, är det som om det var förra veckan eller nåt. Den där timmen på fiket svischade förbi på ett kick, men tyvärr hade jag inte möjlighet att stanna längre då jag skulle till H på kalas också.

Testade en kul grej ikväll också. Var till svärisarna en stund ikväll och sonen i huset hade skaffat sig Guitar Hero3. Fy f-n vad kul det var! Måste låna när grabben åker till stan på måndag för att tillbringa veckan på skolan. Hehe!!

Tack och hej leverpastej!! (Bert fjärt va?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0