Fredagsmiddag

Det var länge sedan nu som vi lagade gott och satt ner i lugn och ro tillsammans och åt. Men ikväll skulle det bli av.
På menyn stod det potatisgratäng, marinerad fläskfilé, ädelostpepparsås och sallad. Till det öppnade jag en flaska vin och började smutta på redan medan jag lagade mat. S gick här och vankade och undrade när maten var klar, Han var ju vrålhungrig... -Tja, om en halvtimme trodde jag nog. Men ack så fel jag hade.  Har aldrig varit med om att fläskfilé varit så seggrillad.  I grillpanna alltså. Nej vet ni det tog nog en och en halv timme innan det var klar, så innan vi hann sätta oss till bords hann vi å främmande.... Dock satte vi oss till bords en stund och ventilerade det viktigaste. Men sedan blev det fika i vardagsrummet...

Har mest varit kaffe idag... Fika på brödbiten med hemvården på fm. Åt en rejäl macka då så hoppade lunchen. Kaffe med I efter "lunch", kaffe med mamma och H på em, middag vilken inte var alltför mager åsså lite kaffe på det. Kan ni gissa vad magen sa?!?

Läser i tidningen "Anders Eklund hotad till livet" Varför stanna vid hot tänker jag då?!? Nä, som H sa: Han borde kastreras vaken och sen tas ihjäl.... Men han lär väl bara genomgå en rättspsykiatrisk undersökning där man ser att mannen är psykiskt sjuk. NÄHÄ!! Och i och med detta kortas väl straffet ned. Åh jag blir så arg!!!

Nä, nu börjar tv-kvällen! UTAN hockey.
1: Så ska det låta
2: Var fan är mitt band?
3: Berg flyttar in

Perfekt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0