Nattligt SMS

Trött och sliten efter helgens bravader gick jag i söndagskväll och la mig tidigt. Anja sussade gott vid min sida och till det ljudet är det inte svårt att somna (då är det värre om hon gnisslar tänder).
Stefan var fortfarande uppe, eller om han låg och läste kanske, när jag vaknar med ett ryck och får för mig att jag inte ställt larmet till i går morse.
Vänder mig om i sängen, vilket min käre sambo brukar likna vid en flodhäst eller tornado som far fram, går i alla fall inte sova när jag vänder mig helt om i sängen... Jaja, jag vänder mig i alla fall om och fumlar fram telefonen som hamnat mellan oss bland täcken och kuddar.  Börjar ställa larmet, varvid Stefan skrattar och undrar vem jag ska skicka sms till vid den tiden på dygnet. Hmrar väl nåt till svar och somnar om. Har ingen aning om huruvida jag fick nåt larm ställt eller ej med upp kom jag igår morse i alla fall.
När S kommer hem från jobbet igår frågar han helt lugnt:.
- Fått nåt svar på sms:et än?
Måste erkänna att det snabbt som attans snurrade ett varv innanför pannbenet innan jag kopplade vad han menade. Tog fram telefonen och kollade bland utkast..mycket riktigt har jag provat att skicka ett tomt sms till 0# kl 23.21 på söndag kväll. Tokigt kan det bli när man inte har huvet med sig!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0