Pajad paj

Tänk vad energin och lusten som finns inom en ibland kan försvinna som en raket en nyårsnatt.
Här har jag under eftermiddagen byggt upp nån sorts mat-stök-poapå-glädje och provgjorde minipajerna till helgens bravader. För det första var det inte så enkelt som jag först trodde. Definitivt inte lika fort gjort. Sedan glömde jag lull-lullet (läs kryddgröna) och fick montera av och montera ihop dem igen. Väl på plåten inser jag att de billliga aluminiumformarna jag använde inte höll tätt, så äggstanningen rann ut i botten på endel. På med en extra form... Sådär, efter många om och men stod plåten i ugnen och oj vad det började lukta gott!! Perfa, tänkte jag. Tills jag skulle proväta en. Fanstyget gick ju inte att få ur formen!!! Ahrgh!!!
Detta resulterar nu i att jag måste hitta på nån ny variant av samma ingredienser och det blir inte det lättaste. Min idé som från början var SÅ bra!! Attans! All energi jag en gång hade är nu puts väck. Jag kommer itne göra ett handtag till ikväll.
Fast jag har tvätt att hänga. Disk att plocka ur maskinen. Disk att plocka I maskinen. En stor posthög att sortera. Och för att inte tala om snabeldraken som återigen vill ut och rastas. Men jag har i alla fall bara de tre större, nej visst ja, fyra (köpte ju en till i Sundsvall) stora blommor kvar att plantera om. Om jag nu måste välja att göra nåt av allt detta nu så blir det troligtvis det sistnämnda, för det håller jag till med ute i solen på balkongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0