Shopping Birsta

Vad är bättre än en heldags shopping (i Birsta) med en vän och dessutom utan karlar?!? Nä, tänkte väl det.... ni vet inte.
Drog iväg vid halv nio och var inte hemma förrän halv sju. Och vet ni vad som tog mest tid av allt? Jo BAUHAUS!!! Vilket gigantiskt mecka för hemmafixare...jag blev ett antal hundralappar fattigare bara på nya krukväxter och en och annan ytterkruka. Nu åker de där förvuxna stygga grågröna plantorna ut och nya fräscha får istället pryda dess plats. Köpte till och med en till orkidé, få se om jag lyckas klara av den eller inte.
Kollade in nytt golv till gillestugan också och "köpte" med mig ett par provlappar hem. De har så man får lämna en deponi på 15 riksdaler på proverna och så får man tillbaka dem om man lämnar in dem nästa gång man kommer. Smart.... De två jag valt att ta med mig hem gick tyvärr inte hem hos herrn. Jag vill ha ett mörkt trä(click)golv, men jag får inget medhåll. Tänk vad snyggt det skulle bli till vitmålad trävägg och ljusa tapeter.... Men jag får väl tänka om, något som verkar bli snarare en regel än undantag. Någon har visserligen LOVAT mig att jag skulle få bestämma i det här rummet, men det tycks ha glömts bort:-(  Felet jag gör är väl att måla upp en bild inom mig hur jag vill att det ska se ut när det är klart och sedan kan jag för mitt liv inte förstå varför inte omgivningen fattar hur jag menar. 
Kan nån kanske berätta vad som kommer vara på modet i färgväg om sisådär 4-5 år? S vill ha blått eller terrakotta (ja, inte i gillestugan kanske men i nästa projekt) och det tycker jag är helt ute. Latte-perioden är väl så gott som förbi. Och snart är väl den vita tiden ute den med. Och vitt kommer jag ändå inte få igenom, inte här uppe i alla fall....Så, vad kommer sedan? Rött, gult, eller kanske svart?!?
Stora bekymmer!!

Jag kom i alla fall hem med tre par skor och nya vardagsbestick idag. Och vem blir inte glad av att ha teskedar i kökslådan igen? De har ju av nån konstig anledning en förmåga till att få ben dessa små... Men nu finns där 12 lika av varje i låddan, så varsågoda att komma och proväta=)

Kommentarer
Postat av: Carina

Stå på dig Helena! Hade "herr´n" lovat att du skulle få bestämma så hade han! Dessutom har du öga för "sånt där", (hälsa honom det så får han läsa "mellan raderna" själv;-)hihi)/ Hälsar "Herrns" syster:-)

2008-04-22 @ 12:23:29
Postat av: Helena

Ja, nånting jag tycker är snyggt är ju grönt... =)
Det är ju dessutom det nya svart säger de ju, så det lär väl hålla en par år...

2008-04-24 @ 13:03:01
URL: http://www.helelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0