Tvätt tvätt tvätt

Var kommer alla smutsiga kläder ifrån? Eller, var kommer all smuts ifrån? Jag som tvättar i stort sett varje dag, men ändå hinns det inte undan. Nej, idag har jag fixat 4 maskiner, men nog finns det minst lika mycket kvar. Men det är klart, vi har ju varit borta en vecka så då blir det ju endel, åsså en omgång sängkläder. För att inte tala om Anjas all kräktvätt...handdukar, lakan och massor av kläder. Nu ska ni inte tro hon är magsjuk, hon bara är så ändå. Så fort hennes allmäntillstånd är rubbat på ett eller annat vis, blir magen i olag på henne. Jobbigt!
För mig som är hemma om dagarna borde ju tvätten vara det minsta problemet. Visst, men inte f-n blir det roligare för det.... Fast idag hängde jag en maskin ute på strecket...mmmm vad det kommer lukta gott i morgon när jag förhoppningsvis kan ta in det och vika in i linneskåpet.
Tänk att första tvätten man hänger ute luktar så gott?!? Det är ju liksom bara uteluft, den bör man ju kunna känna bara av att gå ut, men nej, det är något speciellt med utetorkad tvätt. Eller?

För att kompensera all denna tråkiga tvätt tänker jag dela med mig av lite blomster.... Så fina...

De här hade mamma köpt tills vi kom hem från sjukhuset, kola in färgen. Jättefina ljuslila rosor:

             


Och de här inklusive vasen (nån som hade läst min blogg ang problemet vid födelsedagar...) kom en vän med på eftermiddagen idag. Tack så mycket!!

      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0