Valborg, sista april, bål och raketer

Gratängen står färdig på spisen, doftar underbart. Creme brulée-byttorna står i kylen och ska bara brännas av med lite socker och garneras med bär strax innan förtäring. Kött, sallad och sås blir vi bjudna på dit vi ska. Jo, förresten, jag fick en massa vitlökssmör av syrran som blev kvar efter helgen så en sådan pyts tar jag nog med från frysen också.
I övrigt blir det en lugn kväll för våran del, fick nog efter helgen som var. Kanske de vi ska till vill ha nåt brusigt i glaset, men vi skålar nog i läskeblask. Vi har ju Anja i Bispgården så vi måste ju kunna hämta henne om det blir någe...
Dock har jag dammat av (ja, det är det minsta man kan säga) några sällskapsspel nere i källaren som vi tänkte ta med. Bosse Bildoktor, Retro och Rappa Kalja....få se vilket av dem jag ska slå de andra i ;-)

Ha nu en trevlig kväll, elda med måtta i blåsten och skjut raketerna uppåt och inte in i grannens garage!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Åh, har ni spelet Retro? Kanske kunde man få vara med och spela det någon gång? Verkar så kul?!

2008-05-02 @ 09:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0