Åh, vad jag älskar denna man...

....som just sa till mig:
- Om en fem-tio år, då ska Du få en jättefin tvättstuga av mig!

Tack för den säger jag bara! Fast visst vore det trevligt med en uppfräshning där med.
Fösrt på tur står dock hallen. Men vaddå tänker ni nu va, inte sant? Jo, hallen är klar. Eller var. Nu byggs den om igen. Men man kanske ska säga att det är förrådet som byggs om (som även det blev omgjort för 1,5 år sedan) En del av förrådet blir nu en del av hallen så om vi inte hade den knepigaste hallen tidigare så kommer vi definitivt ha det efter detta. För att inte tala om att vi komer ha en hiss i den!! Lilla tösabiten våran är inte längre så liten och hon blir tyngre och tyngre att kånka uppför trappen. Och hon lär ju inte bli lättare med åren så en hiss kommer förr eller senare bli nödvändigt. Och eftersom våra kroppar ska hålla länge till är det lika bra att ta det redan nu.
Denna hiss kommer att komma upp i vårat nuvarande sovrum. Hål i golvet och hela kitet liksom och när hissen är nere ska det tydligen se ut som ett golv uppe och då behövs det läggas matta på den. Nu finns ju förstås inte samma matta som ligger i rummet kvar, så det blir en helt ny. Och då känns det som att det är lika bra att tapetsera om det rummet också.
Hela apparaten innebär att vi kommer byta sovrum och klämma in oss i det nuvarande kontoret. Ja ni hör ju själva, det är ju inte det största rummet i kåken precis. Så då blir det till att riva garderobsväggen i sovrummet för att få ett par kvadrat till i kontoret. Och vad innebär det??? Jo, att både väggar och golv måste göras om därinne...

Vad tror ni, kommer vi bo på en byggarbetsplats kommande vinter också eller?
Efter detta kommer det bara vara kök och vardagsrum kvar att göra något åt innan det är dags at börja om på ny kula.
Är det verkligen så här det ska vara att bo i hus?


Kommentarer
Postat av: Carina V

Håhåjaja, ni jobbar på ser jag... Men hos er händer det iallafall nåt hela hela tiden! Var MYCKET glad för det! Jag är avis!/ Carina

2008-08-23 @ 19:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0