Förkyld

Anja är i Bispgården i helgen. Det är ju ganska skönt. Och för en gångs skull hade vi inte planerat in nån Österund- eller Sundsvallsresa. Eller jo, Stefan skulle på nån dragracingfinal idag vilken han har pratat om
hela sommaren. Han skulle bara inte missa den. Gissa vem som är hemma idag och murar vägg?
Jag jobbade igår, på hemvården. Lite extra kosing är ju alltid bra. Försöker jobba nån dag varje månad i alla fall så det kommer några extra kulor på kontot den 27:e. Men igår då kom då minsan nån filur med en snabbutbrytande-förkylningsbazooka och träffade mig mitt i prick förstås. Kände inte av nåt alls när jag gick i går morse, men efter ett par timmar hade jag så ont i halsen och hostade och kraxade. Det hade man väl klarat av, men lite senare vid lunchen när jag höll på somna sittande och frös som en gammal ja jag vet inte vad som är gammalt och fryser, men frossa hade jag i alla fall. Då tyckte mina arbetskamrater att jag inte skulle jobba nåt mer. Såm det blev bara halvdag. Gick hem och la mig istället och sov med kläderna på under täcket i 3 timmar...
Jag hatar att vara förkyld. Tur i oturen att Anja är borta så behöver jag inte tänka på hem iaf. Men i morgon ska hon vara hemma med mig hela dagen, så jag hoppas detta ger sig så hon inte blir smittad.


Host och krax på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0