Körsbärssaft

I vår trädgård finns både det ena och det andra i bär/fruktväg, bla plommon, körsbär och vinbär. Plommonträdet och körsbärsträdet har tydligen i alla år gett bra med skörd så även i år. Förra året hann fåglarna äta upp körsbären men i år verkar de ha fått tag på mat på annat håll för även de röda vinbären sitter kvar på sina grenar.
Googlade lite på recept av körsbär och hittade ett enkelt saftrecept (som om det finns svåra) som bara var på 1 liter är. En liten sats alltså men vad gör det när man ska prova för första gången.
Gick fort som attans att plocka en liter av de där allra mörkaste bären så när jag ändå höll på dubblade jag satsen.
Blev nästan 1,5 liter saft och den blev god också. Eller som Stefan sa:
- Riktigt god faktiskt. Du fick till och med den där knepiga eftersmaken som blir på hemkokesaft!
Hm...

Dokumentation:
             

Man är nog lite husmoderlig av sig ibland ändå, även om man mer inte är det...


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Helena!

Vad glad jag blev när jag läste din kommentar på bloggen!Jag har inte sett förut att du också har en, men i morrn ska jag läsa igenom! :D Ja just nu är klockan halv tre söndag morgon och vi har just kommit hem från bröllop, så jag tar det i morrn:)

krqm krqm och god natt så länge :)

2008-08-10 @ 02:33:15
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: karin

Spara lite till mig så att jag får smaka!

2008-08-10 @ 15:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0