Kräftskiva, viltlax och stadsbesök

Igår var vi bjuden på kräftskiva hos vänner i Östersund, hade varit jätteskoj då vi inte träffat några av dem på över ett år! Just nu passade det dock inte så bra för våran del (eftersom det är en bit att åka och man säkert hade blivit kvar över natten...) då det var massor att göra här hemma innan mattläggaren kommer på tisdag. Bla riva en vägg, sätta upp en ny och tömma sovrummet. Sedan var inte väggen ute färdigrappad och det var ju lite brådskande att få den klar också om vi ska hinna måla den. Och sist men inte minst ska Stefan hjälpa mormor och morfar att ta ner häcken som skiljer deras tomt från vår.Undrar om den verkligen är så dålig som dom säger, eller om det bara är för att kunna ha mer koll på oss;-)

Nu blev det då inte riktigt som jag tänkt mig för säg NÄR blir allt som man tänkt sig?
Det blev en stadsresa ändå igår för ni förstår, min kära mor hade lite svårt att hålla sig på benen i fredags (på jobbet...) och föll som en fura ned i asfalten. Detta gillades inte av hennes glasögon så det var bara att åka och skaffa nya. Så jag, Anja och Kullstakajsa följde med och plockade även upp syrran efter vägen. Anja ville ju träffa måstern. Ner på stan en sväng, sprang på Pia från gymnasiet som jag inte sett på måånga år, eller ja, det var väl hon som sprang på mig. Anja köpte vantar, jag en tunika och en jacka, åt lunch, var smakråd på bågar åt mamma och sedan åkte vi hem.
Väggen var i alla fall "nästan" klar när vi kom hem...

Hade tänkt äta chiliconcarne-rester till middag men i bilen på väg hem började kullstakajsa prata om lax. Åh, vad det skulle va gott med Viltlax!! Sagt och gjort, jag visste att jag kanske hade slut på timjan så jag for förbi hemma och kollade av innan jag åkte på affären för att inhandla lite mer lax, timjan, fond och lite annat smått och gott. Ilfart hem igen och började ställa i ordning. Men vart i h-vete är lingonsylten?!? Det har man ju alltid hemma...men inte just i dag då. Sneglade på burken med svartvinbärsmarmelad och bestämde mig för att få klar maten och inte åka för att införskaffa någon lingonsylt. Jag tog av marmeladen istälet och vet ni? Det gick precis lika bra det. Så jag fick min efterlängtade lax till slut. Stefan åt chili....

Nä nu är klockan 10 på söndag flrmiddag, kanske det är dags att hitta några kläder att ha på sig idag. Det är ju inte det lättaste eftersom vi numer har alla våra kläder nere på sängen  i gillestugan i väntan på nytt sovrum och nya garderober.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0