Mitt i ingenstans ligger en Thailänsk paviljong

Och det ingenstans ligger inte ens 3 mil bort. Man skulle kunna säga att jag bor i närheten av ingenstans.
Ingenstans har i och för sig ett namn, det kallas Utanede. Härligt namn på en by. Nästan lika roligt som att säga att man bor i Döviken eller varför inte Mordviken... Nä det var väl att ta i. Men för att än en gång sätta denna lilla by på kartan, förutom när Thailand valde att bygga ett minnestempel där;


var igår när det för andra året i rad fick besök av gänget Diggiloo.
Vi var givetvis där i år igen. Och det var lika bra i år igen. Om inte än bättre.... Kylbagen var packad med allt möjligt smått och gott och campingstolarna var med. Nu var ju en av dem iofs dyngsur efter att ha stått utom hus hos, ja det behöver vi inte gå in närmre på:-[ . Och givetvis var det min stol. Men med solsöverdrag, en handduk som svägerskan hade med sig och ett par gratisex av Aftonbladet gick det bra det med. Därefter följde 3,5 timmes show i toppklass! Skulle vilja nämna vad som var bäst, men det är stört omöjligt.
Vädret var väl inte det bästa, lite kyligt så långkalsongerna åkte på och fleecjackan likaså. Sittunderlag på stolen och en filt runt benen. Men det vägdes helst klart upp av dessa utomordetligt proffsiga framträdanden.
Jag, och många med mig, hoppas och tror att de återkommer även 2009. Som min morfar sagt:
-När kan man köpa biljetterna till nästa år?
Så, har ni inte sett det förr så är det dags nu. Det bjuds på något för alla! Klassiker, shlager, spex och ståupp.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja, visst var det bra! Och nu verkar det som om Diggiloo vill komma o vara "här" hela 2 kvällar nästa år! wow!

2008-08-05 @ 22:37:59
Postat av: Eva

Hoppas du och några till är med och bygger upp scen,ljus,ljud och dekor nästa år:-) Det är faktiskt ganska kul att se hur det går till bakom kulisserna, men naturligtvis JÄTTEJOBBIGT! Jag har haft ont i nästan hela kroppen sen i lördags, börjar bli lite bätte nu. Snacka om oanvända resurser, massor av muskler ligger helt klart i konstant vila...

2008-08-06 @ 00:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0