I väntan på annat

skriver jag väl ett inläg då. Var ju som vanlig ett tag sedan. Men jag ser på statistiken att ni är in och kollar om jag skrivit nåt nytt. Det är ju kul!
Sitter nu och matar Anja. Har själv malt i mig en avocado med salt och peppar på som förrätt, men vet ännu inte vad jag ska laga för middag. Förslag? I  kylen finnsa det falukorv och risgrynsgröt och inget av det känns speciellt lockande på en fredag. Sedan att jag har frysen full är ju en annan femma, men det kanske jag skulle ha tänkt på imorse. Jaja, jag/vi lär ju inte svälta direkt, vi har ju båda revserver att ta av om det kniper;-)

Hänt annars då? Nää, inget särskilt. En massa frusna vatendroppar ligger här ute på gården i en hög. En väldigt stor sådan.....framförallt bred! Vet inte när vi hade så mycket snö i dec senast. Men fint är det. Så vackert med snö i träden...våra tre tallar på framsidan rent av dingar av snö och inatt när jag var upp på toa var det nära att jag tog fram kameran. Det är likom värt att förevigas. Men kanske väntar till någon dag med solsken så blir det ännu finare bilder.

Lucia är i antågande och vi har bjudit ner mormor och morfar på lussefika i morgon. Var på dagis och kikade på deras tåg igår, men Anja lyckades kräkas mitt i och fick avbrtya sitt lussande. Därför tänkte vi fira hemma i morgon så hon får ta på sig linnet igen och vin kanske hinner få nåt fint kort på lilla fröken luciatärna! (varför välja när man kan vara lite av allt?)

Vi längtar efter moster också! Men nu är det ju bara en vecka kvar. Hoppas hon kommer hem helskinnad bara, efter alla äventyr hon varit ute på. Snorklat bland hajar, vandrat bland varaner, simmat med delfiner och nu senast hoppat fallskärm!!! Måste vara en helt annan människa vi får hem nästa lördag, för den hära känner inte jag till! Matcha pepparkakorna på krusfatet lär hon ju också göra efter denna sista vecka på malaysias stränder!

Gääääääsp! Trött är jag efter två stöknätter och två skapligt hektiska dagar på Åsa´s. Speciellt gårdagen då halva blomleveransen rasade av lastbilen rakt ner i snön. Snacka om oreda och ilska innan vi tagit räått på det föret!!

Nä nu ringde han jag delar tidningen med (dåligt exempel eftersom vi inte har nån, men säg tv:n då) och det verkar bli en tv-middag med hemmagjorda hamburgare ikväll! Låter som en lättsam måltid för mig och min trötta knopp (och kropp)
Kan ni tänka er att avslutningen på gympan igår var allt annat än lättsam. Helt nya styrkeövningar men mageryggövningar och gummiband. Kul? Javisst...då. Men definitivt inte idag!

Kommentarer
Postat av: Moster

Men mysa da, inte ska man kakas mitt i lucian. Sa farligt ar det inte! Eller tyckte du att det var jobbigt att dela uppmarksamheten med dina kompisar?

Puss och kram.

2008-12-12 @ 21:22:38
Postat av: Suss

Tror moster insett att livet är roligare efter 30 eller att det är bara 35 år kvar till pension!! :-)



Hoppas lussefirandet med mormor och morfar går bättre.



Kram

2008-12-13 @ 09:14:27
Postat av: Helena

Måste bara lägga in att hon var jätteduktig att sjunga innan kräkset kom, det kom nog för att hon tog i för mycket på sången!! (Insidesinformation från den som satt precis framför Anja)

Trevlig Lucia!!

2008-12-13 @ 10:52:54
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0