Jag vet det var läänge sedan nu

Jag ursäktar mig med att det inte hänt något på sistone värt att skriva om. Men när jag tänker efter så har det ju faktiskt varit jul sedan jag skrev sist. Och förutom det traditionella julfirandet på julafton hade vi en riktigt skojig juldag med samma cirkus (läs gäster) nere hos mor och far. Ja så när som på två pojkvänner då som tillkom dag två. Cirkusen består av mormor och morfar, Karin (ja inte syran då, hon är ju självskriven) morbror med fru och deras två numer utflugna döttrar. Vi var således 14 och 16 personer i mammas inte allt för stora kök och vardagsrum. Varmt var det. Och skojigt. Och stojigt. Julklapparna fick förvaras i ett rum vid sidan av för annars hade vi inte ens kommit fram till bordet där vi skulle sitta och äta. Snäll hade jag varit också som det verkade. I pakteten gömde sig presentkort på kläder och lampor, duntofflor, 2 parfymer, duschcreme och smörj (undrar om jag luktade så illa innan?), Crocssandaler från Australien och en snöskyffel. Med mera, med mera.
Juldagen slapp vi julmaten och blev bjuden på trerätters. Renröra i tunnbröd, Kycklingfilé m Chevresås och potatisgratäng och till sist körsbärspaj med vaniljglass. Det var så man åt ille sej, som bror min skulle ha uttryckt det. Och gjorde nog också vill jag minnas!
På juldagen leker vi alltid julklappsleken, ni vet den där alla har ett paket med sig och sen spelar man med tärning och nallar paket av varandra. I år var temat sex och samlevnad....kan ju direkt säga att det inte var jag som bestämde ämnet. Lyckades i alla fall roffa åt mig två små skumpaflaskor och ett par godistrosor. Det sistnämda hamnade på något konstigt vis i en av assistenternas julklapp från lotsen....hihi! Kommer nog till användning där såsom skumpan hos oss i morgon!

Idag var jag och Stefan till Torgnys i Kälarne och skaffade oss en ny tv. Efter båd länge och väl bestämde vi oss, gjorde klart och betalade och jag gick ut för att backa bilen till dörren för att lasta vårt nyfördärv. Stefan gav mig hans nyckel och jag hade min egen i fickan. Döm om min förvåning när ingen av dosorna till larmet/centrallåset fungerade. Fick alltså inte upp bilen och jag tänkte att om jag låser upp med nyckel går ju larmet.Går tillbaka till Stefan som blir lika förundrad han, men som också låser upp emd nyckel varvid, ja precis, larmet går. Högt och ljudligt där på parkeringen. Och givetvis går det inte att stänga av. Skojigt värre! Not....
Larmet tjuter vidare, tystnar efter en stund men går igång lika fort igen när man rörde nåt. Bilen gick att starta....fortfarande med larmet tjutande. Hursomhelst, säljaren i butiken blir väldigt engagerad och hjälper till att kontaka nån som möjligtvis har någon kunskap om larmen på Cheva. Tur som en tok att det var idag det hände och inte i morgon, det var nog att få tag på folk idag vill jag lova. Till slut får Stefan tag på sin klasskamrat J från gymnasiet som numer jobbar med reservdelar på Bilcenter i stan. Han i sin tur får tag på verkmästaren som får nåt att bita i. Detta var verkligen inte ett vanligt problem, speciellt som originalmonterat larm var väldigt ovanligt på denna bil. Efter kanske en timmes läsande av elscheman och instruktionsböcker kommer de dock fram till att det nog är säkringen till stolsvärmen eller nån liten lampa som slog ut larmet. Tydligen var det mesta ihopkopplat med det mesta bland kablarna i den där bilen. Nån åkte på macken och fick tag på en ny säkring. Larmet tystnade och vi kunde lasta tv:n och åka hem. Nu kvarstår bara gåtan om varför säkringen gick...


Kommentarer
Postat av: Carola

Låter som ni haft en bra jul och ett spännande "tv-köp"



Gott nytt år!



Kram

2008-12-31 @ 15:07:56
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Mia

haha, otippat :D

2008-12-31 @ 18:25:45
URL: http://marialinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0