Kakor

har jag bakat idag. Blev 54 chokladbiskvier, 52 bondkakor och ca 25 succékakor.
Och kan ni tänka er, jag brände inte en enda plåt. Fast det var nära ett par gånger och då går det inte fortare av att spärren till ugnsluckan är trasig så man måste ha en kniv till hands för att kunna öppna...

Succékakorna var Anja med och bakade så de har alla en ganska spännande form. Allt annat än runda. Men det är inte så lätt att få till lagomt stora klickar när man heter Anja. Goda blev dom i alla fall och det är väl huvudsaken.
Men vad jag ska skylla storleken på chokladbiskvierna på, ja det vete smen.... Bottnarna ville liksom inte flyta ut så mina 54 biskvier är inte större än cholkadpraliner. Suck...har inte doppat dem än, är det enda som återstår av dagens bak. Men hur huun ska man hålla i en sån liten makapär utan att stoppa hela fingertopparna i smeten?

Bondkakorna blev i alla fall bra!

Kommentarer
Postat av: Carola

Meen guud vad du är huslig!



Jag skulle också behöva vara lite huslig!

2008-12-03 @ 22:24:55
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Suss

Isch vad fikasugen jag vart nu!!! ska ta tag i bakningen till helgen om jag hinner(nån smarrig kaka iaf) det är ju julmarknad på jamtli och skidskytte.. tänkte jag skulle se det live denna gång.. var ju klen under VM.. så det bidde att följa tävlingarna från tv-soffan...



kramar

2008-12-04 @ 11:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0