Livet är hårt

när man blir brädad av en skoter. Eller?
Guben har nu äntligen sålt Volvon och skaffat sig en skoter istället. En Lynx enduro 600 -04 Jag vet att det finn dom som anser att detta är allt annat än en skoter, men det må så vara då. Ser ut som en i mina ögon i alla fall och herrn verkar nöjd med sitt köp.
Han drog nyss iväg på en premiärtur runtomkring här i faggorna, man troligtvis kan han knappt bärga sig tills det blir helg och han kan göra en längre tur. Nån som vet hur vädret ska bli till helgen? Kallt hoppas jag;-) Nädå, jag får nog stå ut med att vara utan honom lite nu så här i början...nyhetens behag heter det väl? Hoppas jag!
Han sa igår att jag får låna den när jag vill på dagarna för den var då så lättkörd så! Jag har mina aningar om varför han plötsligt blir så givmild.....jo för jag har ju inget förarbevis på skoter. Hade jag varit född några månader tidigare hade jag fått köra på B-körkotet men icke sa nicke. Åsrskiftet innan jag fyllde 18 togs denna förmån bort och jag har ännu inte lyckats skaffa det heller. Börjar nog bli dags verkar det som. Kostar??

Kommentarer
Postat av: Mia

Välkommen till klubben; "brädad av en skoter", haha!Det är lika bra att du vänjer dig att vara utan gubbe på helgerna nu (förmodar att jag naturligtvis också blir det)



Vill också ta förar bevis, men vill ha nån att ta det med. ligger kanske mellan 500 - 1000 kr? gjorde för nått år sen iallafall.. Men endå, trist! Kram

2008-12-15 @ 18:28:49
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: Moster

Nu kommer jag snart hem och gosar med dig min alskade Mysa. Puss och kram fran moster.

2008-12-16 @ 15:11:47
Postat av: Mia

Ja absolut kan vi göra de. Men ärligt talat...jag kan inte ens starta en skoter? - jag för svag!

men köra, det kan jag! ;) haha..



Julen? vilken ångest jag fick nu...för jag har ingen aning, förmodligen på varsitt håll (pga olika anledningar) Jag va där förra julen och vill han inte vara hos mig denna jul så får han lov att fira julen utan mig..så enkelt är det! Jag är tyvärr alltid den som offrar jul,nyår, påsk,midsommar.. vi är alltid hos Fredrik, trist tycker jag! Men vad gör man om man inte vill sitta ensam... :/

2008-12-16 @ 21:42:23
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: Carina V

Hoppsan, har han skaffat en nu :-)! Jaha, ja jag kan precis se honom" för min inre syn", ivrig som en stövare inför jakt innan han stack ut på 1:a turen.

Såg att du (el Stefan)hade ringt idag, jag var på timecare-kurs så jag hade telefonen av hela dagen.

Vi får höras sedan

/ Carina

2008-12-17 @ 16:28:47
Postat av: Anonym

Det kostar 1400 kr. Ta kontakt med skoterklubben för jag tror de kör en kurs nu och fler är planerade.

2008-12-19 @ 17:25:30
Postat av: Marie

Tack detsamma! Hoppas ni får en bra dag!



Kramar Anna och Marie

2008-12-24 @ 11:39:26
URL: http://varlensbasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0