Snart tillbaka...tror jag

(Hmm, det här skrev jag på tisdagkväll, men det har tydligen inte lagts ut på bloggen...)

Återigen har jag hamnat i en bloggsvacka där jag inte finner någon som helst inspiration till att skriva. Men det brukar ju vända så småningom.

Helgen rusade på i galopp och nu är det redan tisdag.
Fredagen tillbringades på Åsa´s där jag gjorde dörrkransar och tulpanbuketter. Skoj! Gjorde en dörrkrans åt min egen dörr också, men den hänger inte så bra. Måste fixa en spik.
I lördags tog jag med mig Anja ner på byn och gjorde den osäker tillsammans med mamma. Pappa hakade också på ett tag och vi fikade på Brödbiten. Sedan blev dotra kvar på byn för hon skulle sova där. Jag och Stefan var iväg på en väldigt trevlig adventsfest i Gullbacken och jag var inte hemma förrän 03.00 PIP på söndag morgon. Trötsamt men kul! Attans bara att Hanna klådde mig i Singstar.... Skyller på mina vinpåverkade stämband. Idag skulle jag klara av henne ;-) Haha!! Om jag bara hade ett singstar vill säga! Tomten....läser du min blogg?

Söndagen då. Jag vad säger man? Trött, är väl en bra början. Och ett bra slut också för jag blir aldrig annat än trött efter en partykväll. Men det är nog det. Pallrade mig ner till mor och far mitt på dagen men låg där och slötittade på tv till halvtre innan jag och Anja begav oss hemmåt för att ställa i ordning lite mat. Senare packade familjen Skogelid/Axelsson ihop sig och drog iväg på julskyltningen! Ingenting att se och dessutom blötsnöade det hela tiden så jag hade lika gärna kunnat vara hemma. Meeen....jag fick ju faktiskt följa med J på cetrum och barnens dansavslutning. Street- och showdans med 90 barn mellan 5 och 15 år. Herre Jesus vad dom var duktiga bara efter de10 ggr de övat under hösten. Kul!! Hoppas det blir en fortsättning på detta!

Måndag igår och då gorde jag mitt bästa för att hitta igen vårt hem! Blev inte så mycket gjort i helgen så det var behövligt med en städdag. Sydde en duk till matbordet som numer agerar databord också. Det blev juligt och bra med en röd duk där som täcker den stygga bordsskivan.

Tisdagen som även den snart har gått har jag tilbringat i stan men svägerskan. Roligt och trevligt  var det, händer ju inte alltför ofta att vi umgås på det viset. Införskaffade ett par leggings, en skjorta, ljusslinga till balkongen, strumpbyxor till Anja och lite småkrafs som det alltid blir. Gjorde köttfärspiroger med filodeg när jag kom hem och nu sitter jag här.... Har just gjort klart månadens tidrapporter som ska lämnas in i morgon.

Nä...ett glas julmust och en pepparkaka kanske?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahahahha... skyll på den du!!! Jag hade också vinpåverkade stämband!!! Det är bara att inse att jag är bättre;) *ler

Det var en helkul kväll!!! Singstar måste vi göra om!!! Jag ställer upp om du vill ha revanch (eller hur det stavas:))

Kram

2008-12-03 @ 17:13:40
Postat av: Helena

Klart jag vill, men var får vi tag på singstar då?

2008-12-03 @ 17:22:38
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jaa du det vet jag inte!!!

2008-12-04 @ 19:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0