Alla hjärtans dag (stal jag nåns rubrik nu?)

Vad har man för förväntningar på denna dag då? Blommor, choklad, romantik ? Present, middag eller kanske att han tar hand om disken efteråt? Nä, inte jag. Trodde kanske jag kunde få en bukett rosor av min älskade, men det tror jag knappast.  Han måste just precis idag jobba över... Jag som blev otippat ledig idag tom och han ska jobba över. Beordrad övertid?! Nej, frivillig. Och kan ni gissa vad han gjorde i morse? Jo, minsann, han rakade sig INNAN han åkte på jobbet, vilket han i stort sätt aldrig gör annars. Nu kan ju detta låta som varldens klyscha; "jobba över" frivilligt, nyrakad och till råga på allt Alla Hjärtans dag. Men jag är inte orolig. Han bara är sådan. Tänker med lilltårna ibland. Fast efter 9 år kanske det inte är så viktigt med detta komersiella jippo, eller?
Nej, vet ni vad jag ska roa mig med en dag som denna? Jo jag ska städa ur herrns garderob och han har lovat att inte lägga tillbaka något när han gått igenom vad som jag tycker bör slängas. Eller som han sa: - Jag kan ju lägga det i källaren istället...
Kanske jag kan få ner antalet t-shirts från 70 till 50 åtminstonde. Och hiva de där chinosen han köpte till skolavslutningen för 9 år sedan. Kanske, kanske kan jag smyga ner ett par långfillingar som det är mera hål än inte i, men då får jag lägga dom allra längst ner i botten. Haha, detta ska bli riktigt skojigt! Vlken allahjärtans-present va?

Sedan ska jag alldeles ensam avnjuta en god middag med en massa goa grejor som han ändå inte äter, som tex svamp, fetaost och broccoli. Mmmm!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0