Baka baka liten kaka

Blidde inger mer inlägg igår som ni nog sett. Jag jobbade till halv sju igårkväll men var inte klar att låsa förrän närmare sju. Inte det roligaste man gör en fredagkväll.
På kvällningen sedan kikade jag på Let´s dance, fy för att Dilba åkte ut. Borde varit Matte eller Mi i mitt tycke! Jaja, hursom helst får jag skylla mig själv då jag inte orkade masa mig till telefonen och rösta något.
Vi fick besök av våra vänner A och R också en sväng. De åkte spark hit och till A´s förtret ville R ta samma fordon hem fast jag erbjöd mig att skjutsa dem med bilen.Undrar om de har nåt hem ännu?!? Har inte hört något.

Så, vad har denna dag att bjuda på då? Takdropp ute, men mulet. Kanske blir en promenad ändå. Men jag måste städa endel också, för i morgon är jag värdinna för ett Me&I-party. Vilket även betyder att jag måste baka en kaka eller nåt att bjuda på till kaffet. Hittede ett recept på nån chokladkaka med apelsinsmak, men jag undrar vart jag la det. För det var inte på nätet som så många gånger annars utan i en Hemmets veckotidning.
Jag brukar köpa nån sådan ibland. Lite tantvarning kanske men det må vara hänt då. Tycker det kan vara aen del "kul" att läsa i dem men framförallt korsord och recept. För att inte tala om "mitt bästa tips", vet ni hur mycket man kan lära sig där?Tex,Har man en skvätt vin kvar ska man frysa in den i en iskubslåda, för då kan man ta fram det som behövs för attt smaksätta såsen till söndagssteken. Eller att man ska ha lite sköljmedel i vattnet när man dammtorkar, fast jahg kommer inte ihåg varför... Ja, det finns ju massor av gamla husmoderliga tips.

Men nu först av allt ska jag ta mig ner till tvättmaskinen och hänga ur det jag nu har tvättat för andra gången. Har en förmåga att glömma bort att hänga tvätten så den ligger kvar och blir halvsur. Inget annat att göra då än att tvätta om skiten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0