Felande självbild

Hämtade ett paket från Ellos idag. Alltid lika skoj. Nya påslakan som var i stort sett gratis. 45:- för två uppsättningar. Fast det var ju förstås en del i deras erbjudande till mig som kund. Visst är det knepigt att man känner sig så utvald vid sådana tillfällen, trots att man vet att det är tusentals med mig som blivit "utvald" för detta exklusiva erbjudande. Gärna skrivet med ett blått teckensnitt (o)likt dennes egna handstil och med en början; Varsågod Helena, eftersom DU varit sån bra kund för oss får DU nu av oss... (tänk er nu denna text i blått)
I alla fall, jag hade en timme på mig inna jag skulle börja jobba så jag slet upp påsen, ni vet en sån där som man egentligen inte ska kunna slita upp, lika fort hade jag hunnit slita av mig paltorna för här skulle allt provas! (ja, just DEN biten behöver ni ju inte tänka er, för det är ingen vacker syn vill jag lova) Börjar med en vit topp med snyggt tryck över bröstet. Lite detaljer i sidosömmarna, ja gud vilken snygg tröja. Satt ganska bra och skön var den oxå...till jag kom fram till spegeln. Nattlinne!! Ja det var precis vad jag såg framför mig. Hade ju tagit till i storleken lite för att den inte skulle smita åt så runt alla magarna, men tydligen var jag inte SÅ stor. Retur på den.
Nästa man plagg till rakning provning blev den nya bikinin till spanienresan i juni. (ok, ute i lite väl god tid men ändå) Snygg svartmönstrad bikini med sånt där badlinne ni vet. Trosan satt perfekt men överdelen, som jag ju tagit till i storlek just av samma anledning som tröjan här ovan, ja, hur var det nu med den. Vet inte riktigt hur den satt egentligen. Kasnke inte satt alls. Hur som helst, jag som ska analysera sönder allt i minsta detalj, kom fram till att endera har jag för stora bröst i förhållande till linnets kup-utfromning, eller så har jag för små gentemot den stora storleken på linnet. Jag lade i alla fall tillbaka den i paketet och kryssade för en storlek mindre på retursedeln. Vilket jag även gjorde på den vita tröjan.
Så var det jensens tur. Och varför jag envisas med att beställa jeans på postorder, det kan ju nån vänlig själ få tala om för mig. De här var snygga, inte så vida i bensluten, svarta och för en gångs skull var de lagom i längden också. Men som vanligt satt dom bra över laggårsväggen och mindre bra runt magen.  Med andra ord fick jag inte ens igen dom. Jag förstår inte varför det bara görs byxor för dom som är breda på bredden och inte för mig som är lika bred där som i färdriktningen!! Alltid, inga undantag. Jo ett kanske, jeans köper jag i denna butik. Men känns lite trist att ha flera par likadana.
Nä dessa åkte tillbaka de med. Får kanske be min arbetsgivare att få köpa några par arbetsbyxor till via honom, för de kan jag ha (sedan jag kapat av 1 dm)och sköna är dom med. Eller kanske försöka på allvar att få bort den där andra magen jag har under naveln...
Jaja, jag är i alla fall ett par bikinitrosor, ett linne och en kort cardigan rikare efter dagens strapatser.

Hörde att mor min har hittat igen min blogg nu. Hm, men ingen kommentar. Det var dåligt. Visserligen en muntlig och positiv sådan, men det räknas ju inte... Nej Riktiga kommentarer ska det vara. Och många!

Ikväll börjar värledns bästa serie igen för säsongen. Har tappat räkningen på vilken i ordningen men kanske att det är säsong nr 4 som startar  nu kl 21. Grey´s anatomy är det förstås jag snackar om. Den enda rätta. Snacka om att det kommer bli intriger nu när de ska ha läkarstudenter under sig..... hahaha!!
Så gud nåde den försöker ringa eller överhuvudtaget prata mid mig på onsdagar kl nio några veckor framöver. Och ska det göras så håll koll på när reklampauserna är, tack!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag skrattar så tårarna rinner och ser dig framför mig. Undrar vem du ärvt en felande självbild av?!

2008-02-13 @ 20:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0