Fettisdagen

Ja, som nog de flest vet är det fettisdagen idag och då ska man ju som det sig bör intaga en vetebulle med tillhörande grädde och mandelmassa. Gott tycker vissa medan andra inte alls vill ha denna eminenta bakelse. Jag är av den första kategorin. Tyvärr.  Kaloribomb som heter duga.

Var på fiket nu på förmiddagen med några bekanta, och det bars fram semla på semla. Dock inte till vårat bord för jag köpte mig en grovbulle med ost och skina på till kaffet. Det gick lika bra det faktiskt. Kände inte av suget för en semla över huvud taget. Kanske jag åkt på nån konstig sjukdom just idag?!? Vem vet...
Inte ska jag baka några själv heller och klockan 14 börjar jag jobba och där serveras det då inte några semlor vad jag vet.


                                                            infogad bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0