Frieri och frallera

Idag är de skottdagen och möjligheten finns för all a fruntimmer att fria till sina gubbar. Vore ju trevligt att gifa sig, men jag tror inte att ett frieri idag skulle hjälpa för att få karln min att komma till skott. Så, jag får väl vänta 4 år till då... Om jag inte minns fel fick S förfrågan om detta giftermål av min morbror (tuppen i hönshuset) för 2 år sedan på A´s dop. S svarade då honom att det blir 2012. Så jag kan ju bara konstatera att det bara är ett att göra å vänta...

Jag har gjort en sak idag för första och sista gången på väldigt länge. Se nedan!!
image4

Tog med Anja på affären och tänkte som ni ser, att hon kunde sitta i kundvagnen så skulle jag få mer plats för varorna än i en korg. (och hon hade suttit i sin vagn) Ack så fel jag hade när dotra tog upp mest hela kundvagnen där hon satt. Inte var det nå skoj heller. Grinade och gnällde mest hela varvet genom butiken. Blev lite bättre när jag insåg att hon satt snett och pallade upp henne med en Roast ´n Toast.
Som sagt gör jag nog inte om det på länge. Blev lite problematiskt att pussla in de tyngre varorna brevid och mellan benen på tjejen...

Nu sitter jag här och magen kurrar. S ringde på förmiddagen och bad att få laga maten idag. Han ska laga sin käresta en plankstek!! Ska bli spännande att se hur mycket hjälp han behöver. Än så länge har jag bara fått en fråga och den löd:
- Hur mycket potatis behövs det?

Kommentarer
Postat av: c

Men vilken härlig bild! Hjälpa mamma att handla, vilken duktig tjej! Och vad härligt att få stilig middag lagad bara så där! Eller har han nåt på gång, lillebror?;-)

2008-02-29 @ 17:32:10
Postat av: mariana

Ja du nåt i bakfickan värsta plankan:() kanske han går ner på knä ikväll vem vet.... kramen

2008-02-29 @ 19:28:43
URL: http://snutta.blogg.se
Postat av: Helena

Nähäni, det blir nog inte nåt av det inte. Men plankan var god!!

2008-02-29 @ 19:44:49
URL: http://www.mattjat.blogg.se
Postat av: Mamma

Håller fullständigt med flickebarnets faster. Vilken underbar bild!Och planka är ju planka....godast om nån annan gjort den. Annars är det väl potatismos och en köttbit i största allmänhet.Inget man vanligtvis äter på en vanlig tallrik iaf.

2008-03-01 @ 10:11:31
URL: http://mattjat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0