Ja se de snöa ja se de snöa

de va väl roligt hurra?!?

Nä nu kan det väl ta och bli vår och sommar med mycket sol och värme. Tycker ni inte det? Tänk vad skönt att slipp ta på flera lager kläder, komma ihåg att ta på sig skorna när man går ut så inte snön sipprar in i hålen på foppatofflorna, slippa bära in ved och elda i kaminen för att inte elräkningen ska skjuta i höjden. Nej tacka vet jag den varmare delen av året.
Tänk grönska. Tänk grillos. Tänk er solstolen på balkongen. Tänk er bara ett kraftigt sommarregn så det blir alldeles rent i luften..mmmm!
Men fy sjutton för värmen på jobbet... Suck så var den härliga bilden av sommar borta från näthinnan.

Sa till på dagis idag om mitt barn som blir bortglömt. Blev bra emottaget i alla fall. Och Anja ska nu få en hylla i kapprummet som de andra vare sig hon kommer använda den eller inte. Bra!
Sen hade förskoleläraren lite nya idéer ang språkutveckling och förtydligande av ljud och teckan. Kan nog bli bra tror jag. Ska prata med Hab om det nästa gång vi ska dit. Vilket inte lär dröja så länge.

Måste laga mat nu. Ett rent h-e känns det som ibland. Speciellt en dag när man jobbat och inte gjort annat än kockat åt andra. Så ska man fortsätta när man kommer hem. Men det är väl en kvinnas lott. Hur man än vänder sig har man ändan bak och jag tror att det här med jämställdhet inte går att driva hur långt som helst. Även om det i själva verket skulle vara ganska skönt om maten stod på bordet när JAG kommer hem...

Bli i alla fall broccoligratäng och korv idag. S får väl pärstampa på sin tallrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0