Kläderna är borta från sängen

Så, nu var det gjort. Både meddelat att det är klart och verkligen gjort det också. Eller ja, nästan i alla fall. Jag har vikt och stoppat undan mina och Anjas rena kläder, men herrn får själv lägga in sina i sin nystädade garderob. Fast jag undrar jag om det inte hade varit ett enklare jobb för min del att ta hans högar istället för attans vad det blev fullt i min garderob. Jag kan ju tala om att i detta hem är det han som har två garderober och hon en... Nästa projekt blir nog att röja ur min egen så jag får plats med lite nya vårplagg snart! Om jag inte ska räkna S´s strumpor först och kanske göra en gissningstävling även på dom. Jag återkommer om detta blir aktuellt.

Appropå kläder så fick jag idag badlinnet och tröjan jag skickade tillbaka till Ellos för att byta och dessa passade en aning bättre. Men jag kan ju tala om att badlinnen INTE är gjorda för hängpattar. Nu får det bli som det blir ändå. Är det några spanjorer som klagar på passformen på mina badkläder får dom väl göra det då. Troligtvis slipper jag efterhängsna "svenska-flicka-finaa-rompa-typer" i alla fall!

Loggade in på skatteverket.se idag och kikade på mitt skattebesked. Verkar vara på rätt sida av strecket i år. Ganska mycket på rätt sida också. Kul! Lite extra klirr i kassan är ju aldrig fel. Bara jag inte tolkat alla dessa siffror fel nu, det vore ju väldans tråkigt. Nä, istället för att gå och vänta på pengarna till midsommar får jag väl börja med att vänta på det blåa kuvertet i brevlådan. Är ju snart mars så jag berhöver inte vänta så länge....

Nä, nu blir det en tidig kväll. I morgon ska vi upp tidigt och åka till La Stada med Anja. Har idag räknat ut att jag ska till stan varje vecka nu ett tag framöver.  20/2  26-27/2  6/3   12/3    18/3   Ja 5 v i alla fall, men man vet ju aldrig när det blir nåt extrabesök heller. De brukar komma som (mindre) trevliga överraskningar.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha ja ca kl 18,00 :)

2008-02-20 @ 21:24:43
URL: http://jojumompop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0