Korvdag idag

I min "kokbok" finns det två rätter jag aldrig lyckas med. Det ena är Pannkaka, får aldrig till smeten och det spelar ingen roll om jag går efter ett recept eller inte. Har provat ett otal olika varianter men icke. Sist var även en kompis H här och skulle hjälpa mig, men då blev det resultatet ju fler kockar, desto sämre soppa pannkaka.
Hur som helst, den andra rätten är stuvade makaroner. En av min käre S´s älsklingsrätter. Fast inte mina då. Vet inte varför men de blir aldrig som mammas/svärmors och endera för löst eller för hårt. Idag har jag dock försökt mig på konststycket igen, men inte ätit ännu så vi får väl se vad domen blir denna gång.

Jobbade idag, för första gången sedan i början av dec. Gick väl bra, var väl som att man inte varit därifrån alls...alla saker var fortfarande på samma ställe och samma kunder kom in idag som för två månader sedan. Hade dock tappat lite av snitsen på "hamburgermonteringar", men det sitter nog snart där igen.
Kom i alla fall ihåg att äta lunch, som jag som diabetiker måste göra även om man bara jobbar 3 timmar. Men men, slänge i mig två grillade utan bröd på stående fot. Sköljde snabbt ner med en burk lightcola. Toppenlunch va?

Till min besvikelse idag hade jag min älskade stegräknare på mig på jobbet. Trodde nog att jag rörde mig bra mycket mer än vad jag verkligen gör under ett arbetspass. På 3 timmar blev det bara ca1200 steg. Suck!! Så det blir nog en tur framför tv:n idag med...om jag inte får med H ut på en promenix sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0