Litteraturens värld

Så som säkert många vet har årets stora bokrea börjat. Härligt. Jag brukar inte handla så ofta på bokreor men i år blev det några tillskott i bokhyllan (läs kartongen, eftersom bohyllan för tillfället lever i misär mitt i renoveringen av gillestugan) Nämligen dessa från Adlibris:

                          

Mr Tourette och jag var då inte på rea men jag kunde inte låta bli ändå. Tror tom jag ska börja med den. Skulle behöva bli en tidig kväll ikväll men icke sa Nicke, det är ju onsdag och GREY`s och efter det ska man fixa än det ena än det andra och till sist hinna med en dusch kanske... Så...vad tror ni...23.30 eller?

Idag kom vi hem från ett snöigt Östersund (iofs till ett minst lika snöigt Hammarstrand) efter två dagar i den stora staden. Varit på Habiliteringen och sjukhuset med Anja och som jag skrev igår hann vi även med ett besök hos min kära morbror och hans familj. Eller ja, delar av den i alla fall. Alla kycklingar bor ju inte längre hemma hos tuppen i hönshuset. Undrar vad man gör med en elvisp i ett hönshus? Sockerkaka kanske...hmm. Hade som sagt en trevlig stund med god mat och mycket prat. Och det löste sig med surfandet också... Man kan ju inte kräva allt, eller? Inte nog med att man ringer och bjuder sig på mat, man ska låna datorn också =)

Hostan sitter i mer än väl. Får attacker titt som tätt då det kommer upp både det ena och det andra om man inte koncentrerar sig ordentligt. Och ONT gör det också. River i halsen och värker i bröstet. Bannade krax!!!

Nu blir det nog en Betapet innan tösabiten ska rapa efter kvällsmaten. Fast jag tror jag kör en på svenska idag...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vaddå elvisp i ett hönshus??!!

2008-02-27 @ 21:09:42
URL: http://mattjat.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag vet att det inte är så lätt alla gånger, mor... Men om du läser kommentarerna i förra inlägget så förstår du lite mer.
Kram!!

2008-02-27 @ 22:04:25
Postat av: M

Kan dock meddela att det snart kan vara helt tomt på kycklingar i hönshuset!

2008-02-28 @ 13:47:44
Postat av: Elin

Familjegraven vill jag också läsa så du får gärna recensera den på bloggen sedan!

//elin

2008-02-28 @ 19:55:29
URL: http://bolebos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0