Semesterplanering

Är man ute i god tid, dvs minst två månader innan kan ju inte en artbetsgivare neka en till föräldraledighet.
Så idag tog jag och frågade chefen ang detta och semester....Kan väl inte påstå att han hurrade av glädje om jag blir borta flera veckor i sommar, men vad kan han göra åt det.
Så nu blir det att planera hur sommaren ska se ut. Ja, förutom sol och värme då.

Kaffe, kaffe.....tarmen skriker efter denna gudomliga dryck!! Och äntligen hör jag att perkulatorn tystnat. Härligt. Nu är jag då inte en sån som måste ha 5 koppar om dagen för att överhuvudtaget överleva, men ibland känner jag att det är just kaffe min kropp behöver. Som nu då. Trött som bara den och med en sprängande huvudvärk är det svarta guldet det enda rätta!

För att redogöra dagens övriga intag så har det blivit kaffe och macka till frukost. Ett äpple till mellanmål på fm. Lunch idag blev något så exotiskt som en 90-grammare med ost, sallad, skivad gurka och senap. Johnnys senap såklart. Och middagen blev ännu mer exotisk i form av helgens rester av den helstekta benfria fläskkotletten med lite sås till och blomkål o broccoli.
Ja, som ni ser inte en alltför bra dag i matväg idag heller. Suck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0