Senfärdiga jag

På vissa punkter har jag en förmåga att var lite, eller mycket, sen av mig. Det kan gälla att svara på ett mail eller ringa en vän jag tänkt på flera gånger, men ändå tar det flera veckor ibland.
Just idag gäller det lite andra saker. Det första och lindrigaste för dagen är nog julgardinerna i hallen uppe. Dessa har jag tittat på i ett par veckor och de hänger så snällt kvar om jag inte tar ner dem. Nu hänger de ute på vädring istället. Och på tal om vädring så kommer vi osökt in på nästa senfärdighet, nämligen gardiner på vädring på balkongen. Jag har en badenbaden på balkongen där jag någon gång i höstas (september tror jag) hängde hallgardinerna (samma hall som ovan) jag haft hela sommaren på vädring. Ovanpå dessa hade jag senare hängt gardiner från hallen nere och gillestugan. Ovanpå dessa hamnade sedan sovrummets sommargardiner. Vidare köksgardinerna som byttes ut till röda gardiner till 1:a advent och sen även hallgardinerna som jag bytte till julgardinerna idag. Hänger ni med? Ja, hur som helst var där en väldans massa gardiner på vädring och de har vädrats väl må jag säga. Nu ligger de dock i sin garderob och väntar på att hängas upp igen senare under året.

När jag ändå är inne på julprylar så kan jag meddela att granslingan med belysning från och med idag lyser med sin frånvaro från balkongräcket. Det var kanske på tiden att den också plockades undan efter några månader ute i kylan.
Och när jag ändå var ute på balkongen städade jag ihop det kartongskräp (delvis julklappsemballage) som flugit omkring där ute under något av vinterns blåsväder. Nu återstår bara att ta det med sig till återvinningen. Känns som det kan få bli vår på riktigt nu så att vi kan börja utnyttja vår härliga balkong i solen.

Sängen som är belamrad med rentvättade kläder som vill vikas och julbonaden som sitter kvar på väggen meddelar jag väl vid tillfälle när de tagits hand om. Inte blir det just nu i alla fall för nu ska vi inta dagens middag: Köttbullar (ica´s) kokt potatis, brunsås och majs. Var länge sedan vi åt det så det ska bli riktigt gott faktiskt...trots köpe-bullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0