Toaproblem

Idag har jag funderingar kring toabesök. Detta måste är ett fenomen som alla tar del av dagligen och det är ett normalt beteende som alla har ett behov av, mer eller mindre. Varför är man då så rädd att någon ska höra och därmed få reda på vad man gör på hemlighuset? Jag skriver "man" då jag vet att fler än jag har detta sk problem.
På mitt jobb har vi en personaltoalett. Det är bra. Man måste ha skilda toaletter för pesonal och matgäster i en restaurang. Nu är det så att vår toa är placerad mitt emellan kundtoan och matsalen. Alltså ena gången jag besökte denna stol, hör jag hur det är någon på kundtoan samtidigt. Hm, oberoende på om jag gör nr 1 el nr 2 så blir det knas i mitt huvud då jag är rädd att de ska titta konstigt på mig när jag sedan står i kassan. Klart jag tvättar händerna efteråt liksom, men ändå.
Andra gången idag hade jag 3 matgäster som satt i serveringen, just precis vid bordet bakom väggen till personaltoan såklart. Jag menar, jag hör ju hur de pratar och skrattar så.... Hm igen. Nu tittar de ju inte konstigt på mig där jag åter står i köket. Och inte vet jag vad man kan höra på andra sidan väggen heller för jag kan ju inte vara på båda ställena samtidigt. Men detta tål att tänkas på. Så, Malin, ska vi göra ett test nån dag?=)

Ikväll sover Anja hos mormor. Jag har jobbat hela dagen och bestämt att ikväll ska jag bara ta det lugnt. Och jag ska tvinga S att göra detsamma. Skickade iväg han på affärn för att köpa lite goda frukter och nåt att dricka. Meddelade sedana tt det är Let´s dance på tv:n som gäller. Vi ska tvångssitta bredvid varandra vid tv hela kvällen och jag ska hosta över alla mina förkylningsbaciller på honom. Ska jag dras med förkylning så kan väl han hålla mig sällskap. Är inte det rättvist så säg?
Hus som helst tänkte jag när jag var på väg hem från jobbet: "Tänk om han nu har lämnat Anja hos mormor, städat upp lite hemma. Skurit iordning ett härligt fruktfat. Tänt ljus och förberett badrummet åt sin käresta=mig, så hon kan ta en lång härlig dusch och tvätta av sig grilloset"  Dessa tankar flydde genast sin kos när jag svängde in på uppfarten och såg att lampan var tänd i gillestugan. För er som inte vet vad som menas med det kan jag förtälja att nästa renoveringsprojekt är igång!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Helena! Hittade din blogg av en slump, var roligt!! Hoppas att det är ok att jag läser, ha det så gott/Hanna

2008-02-22 @ 23:21:23
URL: http://blogg.op.se/ragundahanna
Postat av: Malin

Hahaha!!! Det va det roligaste på länge! Klart vi ska testa :D Hahaha

2008-02-22 @ 23:53:15
URL: http://jojumompop.blogg.se
Postat av: C

Haha, precis så ÄR det ju, man är alltidså rädd att andra ska"höra". Vars man än är liksom. Och hur gick det med sällskapet i tvsoffan, eller kunde han inte slita sig från renoveringen?

2008-02-23 @ 11:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0