Varför lever karlar kvar hos samlarfolket?

Just det ja...man kan aldrig köpa nytt. Allt går att laga. En gång mode - alltid mode. Och framförallt... allting har ett affektionsvärde.

Han kommer hem från jobbet.  Har med sig en bukett rosor, men var han köpt dom halv nio på kvällen tänker jag inte spekulera vidare i, jag fick dom i alla fall=)
Han läser mina tidigare inlägg om sin garderob. Sedan börjar det grävas. Allt ska upp ur säcken och gås igenom.

S´s kommentarer om skräpet:
- Men den häär...den får du inte slänga (ooops, det var ju hans gräsklippartröja)
-  "     "     "     "     "......... (nävisstja, märkeskopian från kreta 1999 med avklippta ärmar är ju en raritet)
-  "     "      "     "     ".........( bilsportströjan med rickard rydells tryckta autograf, som man ser bättre genom än ett nytvättat fönster)
- Vad är det för fel på den hääär då?  ( fläckig, trasig, lika bred som den är kort osv.... denna beskrivning gäller minst 10 tröjor)
- Dom här byxorna då...varför ska du slänga dom? (arbetsbyxor, linningen håller på att rämna och där är ett hål i grenen som man kan sticka ut näven genom. Plus att han köpte nya jobbarbrallor i somras) - Pappa kanske vill ha dom!
- Dom här skulle jag kunna sälja för 5000:- i Stockholm (Jeans från JC, inköpta runt -00 med hål och revor överallt där det inte är färgfläckar) -Men så åk till Stockholm och sälj dom då, svarar jag!
-Den här är ju alldeles ny, den klippte jag ju ärmarna av i somras när jag jobbade.... (behöver inte ens förklaras av mig va?)
-Men varför har du slängt som här? (Om 3 långärmade skjortor som han hade innan vi träffades för 9 år sedan och som jag aldrig sett honom använda)

Ja, där var en hel del dråpliga argument till, men jag orkar inte dra alla här. Ni har säkerligen fattat hur samlarfolket levde ändå....

Puss på dig älskling!! Och tack för att jag får återge ditt underbara jag här på bloggen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, de är sig lika karlar! Men det märkliga är ändå tycker jag att vi (frivilligt eller ofrivilligt) ÄNDÅ städar ur och röjer deras garderober? Med jämna mellanrum, dessutom. Att vi inte bara säger åt dem att göra det själva? Fast då kanske det skulle dröja ännu längre innan det blev gjort...

2008-02-15 @ 14:21:33
Postat av: Jenny

Ja tror dom flesta karlarna är så där... och ännu roligare är att dem inte fattar det själv.. Hade så bra.
Kram

2008-02-15 @ 14:47:43
URL: http://jejjans.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja tror dom flesta karlarna är så där... och ännu roligare är att dem inte fattar det själv.. Hade så bra.
Kram

2008-02-15 @ 14:47:55
URL: http://jejjans.blogg.se/
Postat av: ..............@[email protected]@................

Ni gör bara narr av våra karlar!!
Tänk om ni var tvungen att klippa gräs röja och måla. skulle ni då ta era finaste kläder?
nej ni skulle era sämsta kläder..
men men det var roligt skrivet/ Kram //Fjodor Alpengren

2008-02-17 @ 19:26:34
Postat av: Helena

Haha, så sant. Men jag skulle heller inte ha 25 "gräsklippartröjor".... nöjer mig nog med en som jag både målar och klipper gräs i.
//Helena

2008-02-17 @ 21:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0