Vårsol och fågelkvitter

Solen skiner, -3°, snön gnistrar och till råga på allt hörde jag nyss en fågel som kvittrade. Vi går mot våren kära vänner!!
Och jag hörde av någon för ett tag sedan att rent meteorologiskt kan det inte bli vår före den 15 februari. Vad har vi för dag idag? Jo, den 15:e. Vad har vi för månad? Februari. Vad blir det? VÅR!!!

Efter att ha hämtat Anja på dagis ville jag nästan inte gå in. Vi tog vagnen över vägen och hälsade på morbrorn där han satt i den stora gula traktorn med solbrillorna på. Bjöd honom på mat ockxå och det tackade han ju inte nej till.

Så nu är det väl dags att röja undan lite och hänga ur tvättmaskinen innan det är tid att börja med maten....men först av allt tror jag att jag måste gå ut på balkongen och insupa lite mer av den härliga luften.
(Balkongen ja, ännu ett skäl till varför jag vill ha en bärbar dator....)

Kommentarer
Postat av: Kickan

Nog för att jag älskar vintern, men det är nåt speciellt när vårkänslorna börjar komma! Satt ute på bron förut idag och läste en bok med ansiktet i solen. Ingen jacka hade jag heller, bara en sjal runt axlarna men inte frös jag! Bara sköööööööööönt!!!

2008-02-15 @ 16:01:47
Postat av: Hanna

Åhh vad härligt det låter;)
Själv så blir jag sittandes inne hela helgen skulle jag tro...
Maja har varit pigg hela dagen så då fick hon följa med på affär´n och handla... men nu ligger hon i 39 graders feber igen och är inte alls pigg:(

Kraaaaaaaam

2008-02-15 @ 17:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0