En dag i maj

Ikväll när jag var ute och vattnade kom jag att tänka på den där dagen i maj. Anja och hennes mormor hade varit ute på promenad med rullen, det var soligt och varmt och de mormorn var ganska slut när de kom på uppfarten. Det var förresten lördagen innan Mors dag... Hur som helst hängde det en stor rosa Sufinia på handtäget på rullstolen, se de hade varit och handlat morsdagspresent till sin mamma/dotter. Jag blev förstås glad, men det var med lite ångset jag tog emot den då den följdes med orden:
- Nu tar du hand om den där för den var Dyr!
Shit pommes frites, hur ska det gå, tänkte jag. Jag som allt som oftast glömmer att vattna mina blomster och den här skulle till och med ansas ofta för att var fin. Plocka bort alla vissna blommor efterhand alltså. Jaja, får väl prova i alla fall. Mamma hade redan tänkt ut en bra plats åt den där den kunde hänga, men än var det för tidigt att hänga ut den, så den fick bo i hallen om nätterna och stå utanför dörren på dagarna ett tag först. Var väl lite si och så med vattningen till en början men kan ni tänka er? Jag tror jag har lyckats.... Eller vad tycks?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0