En kall dusch hade varit trevligt

om man efteråt kunde njuta av svalkan och känslan av att Spanien-brännan sitter kvar på huden.
Nu kan jag inte njuta av något av det för efter denna kalla (20°) dusch har jag betydligt mindre hud kvar på kroppen och är redan lika varm som innan jag satte igång vattnet...

Idag måste Hammarstrand ha slagit värmerekord för denna sommar. Har ingen direkt temp, men minst 30 måste det ha varit. Max-tempen på balkongtermometern stannade på 43,9 men då ligger ju solen på en hel del. Har varit jobbigt för Anja idag. Hon gillar värmen så länge hon ligger i plaskpoolen ute på gården, de där stannar det.
Tänk om det kunde finnas en medelväg nån gång?! Typ 22-23 grader, något enstaka moln som solen kunde gömma sig bakom ibland och en glass som inte har hunnit smälta innan man kommer hem med den från affären.  En temperatur som man härdar ut att göra något i, som liggen mellan stekhett och 10° regn/blåst.

Igår var det nästan lika varmt. Jag och Anja var mest inne hela dagen innan vi åkte till stan på "kusinträff". Dessa tu hade under dagen, tillsammans med sina respektive, sina päron och sin äldsta kusin (som i detta fall även är min bror) gått en 18-håls-runda på Gäralauslägda i Krokom. Idioti!! Gissa om det gick åt några öl för att kyla ner dem efteråt. Hursomhelst var det en trevlig kväll med gott grillat, öl och blåbärspaj. Och en massa skratt!!! Tack för det. Så länge jag slipper golfrundan kommer vi gärna igen nästa år...

Nu blir det till att avsluta kvällen med en kall cider på balkongen, för nu har solen försvunnit därifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0