Så mycket skräp på så kort tid

Vi har de senaste dagarna rensat i källaren. Det var välbehövligt! Har försett loppisar häromkring med endel, men mest hälsar vi nog på Tommy på ÅVC.
Vi har alltså bott här i snart två år och tydligen har vi sparat på allt, speciellt trasiga galgar och vinterjackor. Det är skrämmande. Det brukar vanligen inte vara så lätt att få S att slänga nåt, för han härstammar nog från samlarfolket. Eller kanvarabraochha-folket. Men denna gång har han gått med på att göra sig av med mycket. Sånt som ändå bara läggs i en ny kartong och hittas på nytt om 10 år när förrådet ska städas igen... Fick honom tom att hiva en gammal skoteroverall som knappt hade något foder kvar samt hade hål i grenen, fastän den kunde vara bra att ha och meka i på vintern!! De ni...
Funderade (om än en väldigt kort sekund) på att ha loppis själva och kanske tjäna någon krona på vårt skräp, men som sagt, sköt bort den tanken väldigt snabbt. Fast skräp ska man väl inte heller kalla det, för mycket av det var ju fullt användbara grejor, men som vi inte längre vill använda.
Tex:
Skohylla
Cd-ställ
Ytterkrukor
Lampa
Matta
Textilier mm mm

Några prylar fick sig en plats på blocket också, det gamla skötbordet bl.a.

En rolig grej vi hittade i oredan var något jag saknat och skrivit om tidigare här i bloggen, nämligen flera vaser. Blomvaser som kommit i nedpackad form från S´s mormor och legat där i en skrubb. I alla fall 3 st som jag kan tänka mig att använda. Så nu tror jag inte att jag behöver önska mig vaser när jag fyller år ändå.


Ser att det var ett tag sedan jag skrev. Och inte har jag redogjort för resan till Spanien heller. Trodde ju i mitt stilla sinne att jag skulle blogga från telefonen där men det blev inte av.
Hade i alla fall en varm och skön vecka med bara sol och bad. Vi varierade mellan poolen och havet sär vi slängde oss i vågorna och bara njöt. Bjuder på några bilder här:
                             

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj fick du vänta så länge?! Hade du ont hela tiden? Och varför opererade du i stockholm? Gör dom inte det i stan? Haha många frågor på engång. Ser ut som ni hade det fint i spanien iaf.. :)

2008-07-16 @ 11:23:13
URL: http://jojumompop.blogg.se/
Postat av: Jannice

Vad ska du ha för bärstolen (som man har barnet i på ryggen)? Om du har den kvar..

2008-07-16 @ 20:59:32
URL: http://jannicejarpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0