Long time no seen

Jaha, så var man där själv då. Här gnäller man över att andra inte skriver så ofta i bloggen, men lik förbenat gör man samma tabbe själv. Vet inte vad som gjort att det blivit så, men inte är det datorfrånvaro som för så många andra. Nej datorn använder jag till dess fulla pris. Kan ju inte bara låta den stå och samla damm heller. Nej det första som åker på på morgonen är webradiorix:-) Torde kanske vara inspriationen för författandet i sig som tryter.... Jag får inte till de där "klämkäcka" inläggen som fick folk att dra på smilbanden längre. Och andra sidan, vad spelar det mig för roll? Jag skriver ju lika mycket för min egen del som för andra. Så om jag vill vara tråkig och bara redogöra för 'idag har jag....' osv så får jag väl skylla mig själv då om jag får tråkigt när jag om sisådär hundra år går tillbaka och läser om hur det var när jag var ung.

Vad har hänt sedan sist då? Ja, inte vet jag  när det var jag skrev sist, men det största som hänt är väl att det nu bara är en (!) vecka kvar tills vi ligger på beachen i Spanien! En vecka....det börjar kännas nu. Så länge sedan vi bokade och man har hela tiden tyckt att det är SÅÅ långt borta åsså är vi ju där när som helst. Har nu ikväll tagit fram en väska där jag kan börja lägga ner grejor efterhand det blir rent och struket. Hm, stryka, måste ju göra det nu också, jag som sällan gör det annars. Kan ju inte skicka S till stranden med t-shirtar man kan tro han sovit i. För att inte tala om platsen väskan, ryms ju så mycket mer om man har kompakta plagg. Fast det förstås, det är ju på hemvägen den mesta platsen behövs, eller?

Kan för tillfället bara använda en av våra tre dörrar ut här hemma och det är den på framsidan. På baksidan och på gavlarna hamnar man nästintill i helvetet om man kilar ut då det är uppgrävt runt grunden för dränering. Känns i alla fall som om det är väldigt långt dit ner, men nu har gubbarna (S och våra pappor) jobbat hårt i två dagar så jobbet är redan klart. Nu väntar vi bara på den motoriserade spaden att han ska komma och fylla igen vallgraven med allt grus han i fredags vär här och grävde upp. Jäkligt tristställe att lägga pengarna på måste jag ju säga. Nedgrävda runt kåken! Tänk om det åtminstonde kunde synas vad som är gjort....nehejdu, täck igen alla spår bara!

Jag har tappat bort mitt liv också sedan sist jag loggade in här.  En hel vecka har gått nu sedan jag insåg att min kalender är puts väck. Nu blir det till att koppla in hårddisken igen och hoppas att inte allt har försvunnit i nån formatering eller så. Jag som precis lyckats släppa det där med att ha allt i huvudet och skriva upp i kalendern istället. Bara att börja om. Så fort jag skaffat en ny almanacka vill säga. Kanske spar med det tills efter soliga Spanien.

Kan ju bli för mycket av det goda så jag tror att jag slutar här för idag.
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att se att du är igång igen! MER MER MER!!! Korten kommer snart =)

2008-06-17 @ 16:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0