Nu är det nära

I morgonkväll bär det av mot sydligare breddgrader. Resfeber? Nej faktiskt inte. Har väl kanske inte fattat det hela ännu. Mitt största problem är min väska. Den känns lite stor, men samtidigt vill vi inte trycka ihop oss båda i den för man måste ju ha lite plats över till hemresan.
På listan har jag kunnat stryka en del:

Plocka plocka plocka
dammsuga uppe och nere (fast hinner nog med en gång till)
städa toorna
lägga kläder i garderober som inte ska packas ned
städa bilen
tvätta bilen
klippa gräs + trimmer
lägga ut singel runt huset (denna punkt har blivit struken helt från listan, blir inte av nu)
vattna blommor
packa
hämta takbox
kratta jord runt huset
plocka ihop i garaget
betala räkningar
Skriva ut ett försäkringsbevis
byta sängläder
kolla olja och andra vätskor i bilen
kolla luften i däcken
byta bilstereo
fålla byxor
laga kjol
fixa tv:n
(hade ingen bild efter att parabolen varit nedtagen)

Som ni ser har en del blivit gjort, men likaså har det kommit till flera punkter. Som att byta stereo i bilen, blev helt plötsligt väldigt viktigt. Jag förstår inte riktigt varför men men, vad fattar väl kvinnfolk om sånt?
Herrn for hem till sina föräldrar direkt när han vaknat för att löda ihop nåt. Åt inte ens frukost först och då räknade kvinnfolket ut att han kommer äta frukost där....
- Jo, men jag såg det fanns så mycket gott där!
- Aha, då får jag hela Järrendalslimpan jag köpte för mig själv då, svarar jag.
Då ska ni veta att här stod en i dörröppningen som blev väldigt kluven. Hur skulle han gör nu? Järrendalslimpa...."knotterlimpa", den bästa av limpor som han kommer ihåg sedan barnsben. Men man får ju inte vara dum, han tar helt enkelt och skär ett par skivor och tar med sig. Har ni hört på maken? Ibland blir jag lite brydd på hans göromål.

Kommentarer
Postat av: Carina V

Haha, tog han med sig av järrendalslimpan! Jag kan precis se honom framför mig när han står och funderar hur han ska göra...

Ha det så bra när ni är på semester nu, och sola lagom!

/ Carina

2008-06-23 @ 11:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0