Resfeber eller vad?

Kunde nästan inte få i mig någon frukost i morse, kände bara avsmak till allt vad pålägg hette i kylen och för att inte tala om mjölken... Blev till slut en macka med smör och ett glas mjölk, men inte kan jag säga det smakade speciellt bra.
Är det nån släng av resfeber måntro?
Pratade med S på jobbet för en stund sedan och han hade nog fått en kraftigare version av åkomman. Stackarn! Visserligen har jag varit till tandläkaren på morgonen så jag har ju haft den surrande borren att koncentrera tankarna på, men det är ju över nu. 1560:- fattigare dagen innan semestern börjar på riktigt. Känns lite surt må jag säga.
Har suttit i telefonen med Sterling också då jag sent igårkväll läser på deras hemsida att all medicin packas i handbaaget och insulin får man ta med för ett par dagars förbrukning!! Va?!? Hur ska man då kunna vara på semester i en vecka? Knepiga regler de har. Men efter att ha pratat med kundtjäst på danska och kopplats vidare till en som bara pratade engelska tror jag det var ok att ha med mer bara man hade sitt läkarintyg med sig. Och det har jag ju...
Nej, nu för tiden verkar det vara väldiga restriktioner på bagage osv. Sterling hade ta mig tusan flera löpmeter med regler på hemsidan.

Nu är det i alla fall inte många punkter kvar på listan.
*Plocka ihop det sista utspridda här hemma
*Hänga ur en maskin tvätt och ladda nytt (dotra kräktes ner hela sin säng igår, inkl täcke och bäddmadrass:-) )
*Lägga in kläder i garderober
* ev klippa gräs i em om det torkar upp
*tvätta bilen (om det nu är så nödvändigt när det regnar till och från)
*vattna blommorna
*skriva ut försäkringspappret hos mamma (vi har fortfarande ingen färg i skrivaren)
*kolla olja och lufttryck på bilen
*tanka
*fika
*lasta i bilen
mm mm mm mm

Lär väl komma på en hel del att stöka med under dagen, men det på orginallistan är ju snart borta i alla fall...

Tack och hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0