Andra bullar

Idag har varit en sån där flytaomkringdag. Åkte till mamma (ja, syrran var också hemma) med Anja på fm och blev kvar där till efter lunch. Jag bara slöade och de tog hand om Anja. Följde med syrran ut en sväng och kollade bla in dennas nya hem. Supernajs!!
Har varit allmänt slö idag, trött och en för-----de huvudvärk. Gav mig ändå på att baka en långpannekaka på em. Fram med receptpärmen, min fina samlig med datautskrifter i bokstavsordning. Bläddrade till A och det första jag fick fram var Anna-Lenas goda kaka. Har aldrig provat den förut, men den verkade enkel och god. Sagt och gjort, snabbt som attan svängde jag ihop smeten, på med havregrynsströsslet och in i ugnen. Efter en stund frågar S hur länge den ska vara inne och vi kommer fram till att det bara var nån minut kvar. Jag går då in i köket, dricker lite vatten, plockar med nån grej och väntar på att jag ska ta ut kakan ur ugnen. Sätter mig vid datorn igen och efter en kvart ropar S och frågar om jag aldrig tog ut plåten, för det började minsann osa bränt! F-N på ren senska!! Hela kakan åt h-vete, inget gick att rädda. Vid det laget hade mitt tålamod för dagen brustit. Jag läpade över Anja på S och själv tog jag på mig jackan och gick nerr till mamma igen. Skulle ju få middag där så jag kunde ju lika gärna komma lite före. La mig på soffan där och somnade nästan direkt. Blev försiktigt väckt när Tacosen var klar, bara att sätta sig vid dukat bord, men med den huvudvärken var jag inte så sugen på att äta speciellt mycket, så efter en kopp kaffe åkte vi hemåt igen. Men då blev det minsann andra bullar!
Pratade med några bekanta idag som ev ska komma och häsla på i morgon och det skulle ju vara trevligt. Ännu bättre om jag hade haft något i frysen att bjuda på. Bara att börja om med bakandet. Samtidigt som jag matade Anja och kollade på Postkodmiljonären slängde jag ihop en ny AnnaLenakaka (fast utan kardemumma för den tog ju förstås slut till förra satsen) Denna gång satt jag med äggklockan i näven framför melodifestivalen och då gick det vägen. God kaka blev det. Provsmakade tillsammans med ett glas iskall mjölk...mmmm.
Meen, tänkte jag , när ändå ugnen är varm kanske jag ska göra något med. Sagt och gjort, det blev en sats med Gunnels bullar också! Och även bullarna blev lyckade! Nu väntar jag bara ut tiden för att de ska svalna så jag kan packetera och frysa dom innan jag lägger mig.
Har hunnit med att hänga en tvätt och vika lite torr tvätt med mellan jäsning, pensling, gräddning och svalning.
Så jag kan bara konstatera att mammas mat gjorde susen!! Tack för det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0