Blåkulla tur och retur

Nytt inlägg och det vet ni ju vad det betyder. Att jag inte blev bränd på bålen i år heller! Inte för att det fanns nåt bål på det Båkulla där vi var, 6 vuxna och 15 barn. Men i fantasins värld ser jag en gigantisk eld som sprakar och sprätter, vrålande häxor med vårtor stora som flugsvampar på sina ännu större spetsiga näsor. För att inte tala om skäggstråna på dess utstickande hakor... Vojne vojne, tur man lever i verkligheten, annars hade man nog varit en häxa. Eller vad tror ni? I fantasin finns väl bara prinsessor och häxor och jag tror mig inte ha platsat in på slottet. Haha!
På vårt Blåkulla hade i alla fall en häxa felnavigerat och kraschlandat i ett träd. Glasögonen hade hon tappat i virrvarret för de hängde där på en gren. Kvasten var trasig och Chokladhönan hon hade bakpå måste ha blivit uppäten av det stora stygga skogstrollet! Ty av hönan fanns bara fjädrar kvar och ett och annat chokladägg som den troligtvis värpt i rena skräcken.

Min egna lilla Påskkäring lämnade dock den ordinarie kvasten hemma idag. Hon tog katt och panna och satte sig bekvämt tillrätta på sin handikappkvast istället och det gick ju minst lika bra det. 
När vi åter landat på gården på Dagis lämnade vi placet och tog lite påskledigt istället. Promenerade en sväng på byn där vi träffade mormor och hennes jobbarkompisar. Intog lunch tillsammans med dem innan vi gick och köpte must och något att stopppa i ett ägg som Anja ska ge bort i helgen. Trots att Anja då somnat efter förmiddagens strapatser, var där två tanter och stoppade vad de hade i fickan i hennes Kaffehurra. Intjänade slantar som Påskkärring idag blev hela 14:-
                                                                                                
image42

Kommentarer
Postat av: Mamma

Med risk för att vara alltför partisk så är det den goaste påskkärring jag sett.

2008-03-21 @ 10:26:00
URL: http://mattjat.blogg.se
Postat av: Hanna

Åhh vilken söt påskkärring;)
Hoppas att det är bra med er!!
Kraaaam

2008-03-21 @ 11:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0