Efterlysning

Kan någon tala om var vårsolen tog vägen? Den lyser ju med sin frånvaro...Haha, fattar ni?!? Efterlysning, lyser med sin.... Hahaha! Den var dålig, jag vet.
Men hur som helst. Jag hade ju beställt en massa fina dagar nu när jag är hemma Men inte har den kommit inte. Undra om det är till meteorologerna man reklamerar?

Idag har jag och Anja varit hemma själva. Mommis och Muffins kom ner och fikade mitt på dagen och det var kul. Anja var på gott numör och det var länge sedan de träffade henne. Uttrycken mommis och muffins kan ju verka lite underliga, men i vår familj tycker vi det är ganska bra namn på ett par pigga pensionärer som inte vill bli kallade gammelmormor och gammelmorfar. Först blev det Mommis och tätt därefter myntades Muffins och så lär det förbli.
De har haft endel konstiga namn de där två. Mormor och morfar för min och mina syskons del. Mina kusiner kallar dem för farmor och farfar, inte så ovanligt kanske då de är sin fars föräldrar. Men när vi kusiner var mindre (alla är vuxna idag då även minstingen passerat 20-strecket nu) blev det ju problem när vi var där samtidigt. Vi mixade då deras namn och vips hette dem marmor och marfar! Fast nu när jag skrev det inser jag att det måste ha varit en dålig mixer vi använde. Eller kanske inte... Första m:en från mOr och efterföljande a från fAr. Hm, så var i alla fall det problemet löst. Tips till andra med detta oerhört STORA problem...men när man inte är så stor ska det ju vara lika för alla. Rätt ska vara rätt!

Igår när vi var på haben (barn- och ungdomshabiliteringen för de som inte vet) med Anja träffade vi på en alldeles underbar liten tjej. Eller ja, hon var ju iofs 6 år för vi fick klart och tydligt veta att hon minsann börjat skolan. En väldigt frammåt tjej men mycket frågor och funderingar. Sprutor och nålar tex: - Det gjorde förfärligt ont när de tog blodtrycket på henne för de fick sticka TVÅ gånger!! I alla fall, bäst som vi står där vi bänken och brer oss varsinn smörgås, frågar hon:
- Har du en bebis i din mage?
- Öhh, nä...min mage ser ut så här i alla fall! svarar jag...
Varpå flickan nöjer sig med svaret och går och sätter sig. Frågar man inget får man ju inget veta.
Är nog dags att ta ett ryck igen med vikten. Ingen bulle till fikat idag och när Anja skulle sova gick jag en runda med vagnen. Riktigt skönt faktiskt, men slaskigt! 
Men återigen...var är solen??


Kommentarer
Postat av: Anonym

det är inte alltid det är så himla skoj att få höra vad barnen har på hjärtat! Ikväll när ja kom hem från spinningen så tittade casper på mig o sa "mamma du är inte fin i håret du!" haha ja vad ska man säga iof så var ja en aning svettig! men bara att de säger nåt sånt gör en alldeles tyst! Så mössan for på när ja åkte på affären kramen!

2008-03-13 @ 21:36:12
URL: http://snutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0