En lockande rubrik

är det inte alltid jag kommer på. En sådan dag är det idag. Ska jag skriva en rubrik på gardinfållande, kakbak eller kanske om dammsugarmunstycket?
Äh, jag tar det senare...

Nu vet ni ju redan vad min dag fyllts av, men jag redogör väl ändå lite till.
Började dagen med att vid halv nio stiga upp och leta rätt på ett kakrecept på internet. Hittade ett klickkakerecept med russin och choklad som jag satte igång med ganska snart. Klickkakor för mig är sådana man bara klickar ut på plåten (ganska logiskt, ja) och som sedan flyter ut till små perfekt runda, utsökta godbitar. Utsökta blev dom nog men definitivt inte runda.
Dagen fortsatte i städningens tecken varav en hel del tid gick åt till att svära på dammsugaren som sög så bra som jag ville. För sjutton, den är ju alldeles ny! S hittade dock felet efter en stund för jag är inte så teknisk vad gäller dammsugare. Jag kan använda dem och möljigtvis byta påse men där tar mina kunskaper slut. Det var i alla fall filtret som satt igen. Hur nu det kan ha hänt på bara en månad...och SÅ ofta används inte maskinen hemma hos oss. Inte så ofta som den borde. Påsen var ganska full den med men eftersom jag inte hade nån fler så får det vänta till morgondagen. Jetplanet (ja, den låter som om den snart skulle lyfta) sög bra mycket bättre efter att ha fått filtret rensat. Tur för den!!
Sedan kom främmandet jag berättade om igårdagens inlägg. Och jag kände mig ganska stolt när jag kunde duka fram hela 3 hembakta sorter bredvid mördegskexen bakade på löpande band i Göteborg. Värmde tom på bullarna lite. Ok då, de blev lite väl mörka. Kunde ju inte slänga som i micron i 30 sek eftersom de är bakade i aluminiumformar...
Trevligt med besök i alla fall. I mitt tycke sker det alldeles för sällan. För S´s del får det nog vara bra som det är. Herregud, man kan ju måsta avsluta det man håller på med för en stund.

Vid halv tio ikväll funderade jag på om jag skulle göra något mer eller krypa ner och lägga mig för att sova. Det lutade åt det senare alternativet ett tag, men så tog jag ändå fram symaskinen och fållade 4 panellängder. Kan ju säga att dina blev bra i alla fall, mamma, för jag började med dom. Sedan blev det lite för sent för mina ögon så vi får väl se när jag hänger upp mina om de blev lika långa eller inte. Kanske jag lyckas byta gardiner i datarummet i morgon...återstår att se!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

men herregud!! Jag blir alldeles matt av att bara läsa dina bloggar, vad du är flitig. Tänk om man hade lite av den energi som du verka sitta på :)
Kanske kommer förbi och smakar dina kakor någon dag. :)
Kram

2008-03-10 @ 09:23:24
URL: http://jejjans.blogg.se
Postat av: Biggan

Har du inte hört talas om fållband?! Då behöver man inte sy, utan häng upp gardinerna, fram med knappnålar och tumstock, sen ska man helst fram med strykjärn och strykbräda oxå, men dit har inte jag kommit än. Förvånad??!!

2008-03-10 @ 13:58:04
Postat av: Helena S

Jenny: Jo, du vet jag håller på ta igen nu det jag inte gjort på flera år förut:-) Så det är bara att komma å fika. Bara du inte fikar så mycket att det är slut när S fyller år...

Biggan: Jodå, nog har jag testat fållband. Även så pass långt att strykbrädan kommit fram. Blev dock inte så bra resultat på IKEAs tunna superbilliga hankgardiner:-( Hade nog varit bättre att skippa värmen då...

2008-03-10 @ 18:05:12
URL: http://mattjat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0