En sittning avslutad

Det här med att fylla år känns längre inte så viktigt. Tänk när man var mindre och väntade med spänning att dagen D skulle komma. Man skrev önskelistor, planerade och skickade inbjudan till kalas, bestämde vad man skulle ha på sig den aktuella dagen.
Minns speciellt en gång när jag skulle till att fylla år. Det var i tredje klass och jag skulle då fylla 10 år. Inbjudningarna var lämnade till nästan alla tjejer i klassen och även några killar. En tjej som jag då inte lekte med speciellt mycket och som inte var bjuden blev förstås lite besviken och frågade om jag inte skulle ha "Storkalas" nu, jag fyllde ju jämnt!? Haha... Sådant man kan skratta åt så här, öh, 16 år senare.
Nu fyller jag ju inte idag, utan jag får vara 25 ett par veckor till, men eftersom S fyller nu i slutet av mars gjorde vi som så i år att vi slog ihop våra firanden till ett och samma. Är ju ändå ungefär samma mäniskor som plingar på dörren dessa dagar....
Nu är då den första sittningen till ända. Smörgåstårtan är halv och vi har en helt orörd vanlig tårta kvar. Men det går väl åt lite till sedan när mina syskon och kanske nån kompis kommer förbi. Och det lär väl slinka ner en eller kanske två bitar till hos en annan med.

Ett problem jag har när vi fyller år är vaser. Jag har aldrig tillräckligt med vaser till blommorna man får... Har idag fått 5 buketter och har bara två vaser som är bra. Eller egentligen bara en... Så nu har jag fått sätta ihop två buketter och en annan står i ett grogglas. En tredje var bara en ensam ros så den fick plats i en gammal flaska. Nästa år får jag be att gästerna har med sig en vas istället för blomman, så är jag förberedd till 2010.
Passande nog har vi fått Euro av nästan alla som varit  hit idag, så snart är reskassan till Spanien klirrad. Härligt!!

Nu ska jag äta lite soppa, har inte lyckats bjuda bort den än... och en annan lär väl ska stå sig på nåt annat än tårta också!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Snygg blogg!

2008-03-29 @ 16:26:31
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag kommer gärna förbi med en vas när jag blivit lite bättre i förkylningen. :) Kram

2008-03-29 @ 17:05:22
URL: http://jejjansblogg.se
Postat av: Carina

Tack för senast! Ja, nästa år lär du nog få en del vaser;-), ingen dum idé alls! Gäller bara att komma ihåg det, mitt minne är inte alls bra...HA de´!

2008-03-30 @ 00:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0