I mina ögon är jag ganska bra

Medan andra inte tycker riktigt så bra om mig vissa dagar.
Vi var till Sundsvall igår. Skulle köpa ny dator. En stationär. Men jag har i flera år hellre velat ha en laptop (jag vill helst säga bärbar men det får jag inte, för alla datorer är bärbara) och har kört övertalningsförmåga till 110% den senaste tiden. Jag vill ju kunna sitta på altanen och blogga, eller i vardagsrummet och spela betapet, men han förstår inte mina behov. Påstår jag är beroende av internet...men det kan jag väl aldrig tro. Jag gör ju bara det jag tycker är kul som att blogga, läsa bloggar och spela betapet. Och betala räkningar då, men det är väl långt ifrån det roligaste jag vet. Han kollar blocket, youtube-klipp och aftonbladet. Men så vill han kunna spela dataspel också. Där förstår jag honom lite. Är väl inte det allra lämpligaste att göra det på en lapp. Men vem ska då bestämma vems vilja som ska vinna??
Han ger sig inte. Innan vi kom fram till Birsta igår sa han att: - Idag kommer du inte att lyckas!!
Vi kollade på ett par olika ställen, men han hittade inte just nån stationär han vill ha. Jag hittade flera som jag ville ha. Självklart fortsatte jag med min övertalningsförmåga och när vi satt i bilen på vägen hem hade jag med mig en 15,4-tums laptop, väska och trådlös router i baksätet. Så, ja, jag lyckades även denna gång men fick en sur och tvär sambo på köpet. Han jämförde mig med ett barn som ligger på golvet i affären, skriker, gråter och sprattlar med armar och ben för att få det han/hon vill. Men det tycker jag var lite orättvist. Jag vet vad jag vill ha och jag kämpar för det. Är det så illa? Och om han nu inte kan stå emot denna trotsande unge är väl han en ganska dålig vuxen va?

Hur som helst ligger kartongen här oöppnad. På ett sätt vill jag bara slita upp den och kolla igenom allt. På ett sätt inte. S kan nämligen kanske tänka sig att lämna tillbaka den och köpa en 17-tum lapp istället. Fast just nu känns det liksom hugget som stucket. Kanske jag får ge mig ändå, för en gångs skull och själv vänta in deklarationen. Om där är ett skapligt tillskott får jag väl köpa mig min egen dator.
Suck! Jag undrar jag när jag senast fick ge efter....hallen kanske det var.Där jag först ville ha grått. Men så här efteråt är jag nöjd med valet ändå. Men jag tror inte jag skulle bli lika nöjd av en stationär burk faktiskt.

image43
Bild härifrån

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha.... Härligt att du vann;)
Tycker iallafall att du ska slita upp förpackningen och mojsa ner dig i soffan och bara surfa runt!

Kraaaam

2008-03-23 @ 15:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0