Min käre sambo (tänk när jag får skriva MAN) lagade datorn

Tog ur batteriet och satte dit det igen. Sedan startade datorn i felsäkert läge och nu fungerar den som vanligt igen.... Han skulle vilja prova på nåt annat jobb så datareparatör kanske vore hans grej, eller vad tror ni.
Häromkvällen satt jag och berättade vad "teknisk" jag är. Eller i alla fall hur kul jag tycker det är att ta mig an tekniska prylar och försöka få igång dem... Är ju oftast bara att följa en beskrivning och det tycker jag är kul. Likaså att skruva ihop IKEA-möbler (ok, jag kanske lessnar efter 5 likadana lådor) Men efter denna storslagna miss tror jag att jag får ta tillbaka det jag sagt tidigare. S som fixar och donar med renovering är nog stået vassare än jag i alla fall. Tyvärr...jag vill ju helst vara bäst på allt!

Lite mattjat igen då.
På långfredagen var vi bortbjuden på kalas och fick där en jättegod soppa. Idag vill S ha soppa till middag och när han ber om nåt annat än köttbullar och korv är det bara att passa på. Jag ville minnas att det i soppan fanns potatis, köttfärs, purjolök, paprika, kanske en eller annan morot och att det var tomat och grädde (eller nåt liknande) i buljongen för soppan var ljust orange, nästan rosa. Sagt och gjort, jag skalade och hackade och fixade en i min smak minst lika god soppa. Fast jag lade till lite sambal oelek för att få lite fart på den. Givetvis lite för mycket fart, tyckte S´s blemma i munnen. Så middagen gick inte nå vidare hem idag. Mycket soppa kvar i alla fall. Kanske får bjuda bort den till nån av gästerna i morgon och spara dennes smörgåstårtebit istället:-) Den lär nog gå hem hos min halvkräsne karl då den är specialbeställd exakt efter hans tycke och smak. Förutom några stackars räkor ovanpå, de får han allt plocka av. Ingen smörgåstårta utan räkor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0