Min tur

Eller kanske man ska säga min garderob´s tur. Eller både och. Blir ju betydligt lättare för mig att hålla ordning på hyllorna och framförallt få plats med kläderna på rätt plats i dess skåp.
Dagens erkännande får bli följande:
Min sopsäck blev större än S´s! Dock inte med t-shirts utan tex 5 gamla jobbartröjor med reklamtryck från coca.cola och olika tobaksfabrikat, en hel del plagg som jag fortfarande kan ha men inte haft på flera år samt ännu fler av den andra sorten. Ni vet de där plaggen man sparar för att man nog kan ha dem igen sen, när man gått ner 10 kg. Helt plötsligt har man sparat dem så länge att det nog inte räcker med 10 heller... Nä, puts väck blev det med dom!! Problemet nu är var jag ska få pengar ifrån att fylla upp tomrummet med? Det sägs ju att om man köper 1 nytt plagg ska man slänga 2 gamla. Så om jag vänder på steken och säg att jag har slängt 30 plagg, då borde jag ju få köpa 15 nya =) Not.... Kanske redan har köpt dom utan att ha slängt förut. Troligvis är det hur det ligger till och även därför varken garderobsdörren eller troslådan gick att stänga.


För övrigt har jag spätt på träningsvärken idag. Det är ju hemskt att man ska få ont av minsta lilla ansträngning. Måste nog ta tag i den där simningen snart...För er som bor här i krokarna vet ni ju att det kommit en del snö under natten. I morse fick jag sopa av bilen en hel del vilket resulterade i att snön låg långt ovanför fotstegen på bilen. När jag kom hem igen fick jag  ett ryck och ställde bilen på sidan och tänkte skotta undan där bilen brukar stå, för att inte köra fast ännu mer snö på "åsarna". Såg sedan att grannen var hemma och då vi har gemensam infart från vägen kändes det inte riktigt rätt att bara skotta halva uppfarten och lämna den bit vi båda använder oss av. Likaså runt postlådorna... Nä, det var bara att ta tjuren vid hornen och skotta på. Använde mig av en sån där snösläde och det gick ju ganska geschvinnt, ända tills det var dags att forsla hela makapären överfylld med snö upp för plogkanter som hunnit bli typ lika höga (låga) som mig själv. Attans vad jobbigt det blev helt plötsligt. Övervägde att lämna den biten åt S, men så kom jag att tänka på grannen igen. Tänk om han står där och kikar på mig...och ser att jag liksom lämnar det jobbigaste. Då tror han säkert att jag tycker han borde gå ut och ta rätt på det. Nej, jag kämpade på och fick undan de värsta snömassorna även efter min käre bror som hunnit ploga upp en skaplig kant med traktorn på plogsvängen. Det är såna här gånger man ska va snabb och hinna före, så han får ta rätt på vår snö och inte tvärtom. Hursomhelst får S ta finputsningen när han kommer hem!! Och skotta fram postlådorna lite bättre om inte grannen hunnit före.

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

jobbigt med snö

2008-03-03 @ 13:48:48
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en fortsatt bra dag :)

2008-03-03 @ 13:56:51
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: c

Men idag skiner solen och ingen ny snö har ramlat ner! Härligt! Då slipper vi skotta! Vi ska åka på skidutflykt idag, vill du följa med?

2008-03-05 @ 08:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0