Två dagar

Igår var en sån där dag igen då jag hade massor med energi. Inte för att det blev JÄTTEmycket gjort med det som blev av är skönt att det är gjort nu. Var först och främst och slängde den där säcken med t-shirts på återvinningscentralen. Jo, jag hade även iväg min säck, men ångrade mig idag när en vän berättade att om man lämnade till RK här på byn kunde man be om att det inte såldes här utan blev ivägskickat. Mina plagg var åtminstonde hela och rena, vilket man inte kunde säga om ens hälften av S´s... Trasiga tischor och utslitna brallor var det ju mest.
Lite annat smått och gott fick också åka med för att en dag bli till nytta igen.
Sedan tog jag ett ordentligt ryck i datarummet. En massa skrot åkte med i bilen här ovan. Dammsugaren gjorde ett hästjobb bland alla kablar bakom databordet, min näve med dammtrasan gjorde sitt jobb mer än väl och de nya panelerna hänger nu där de ska. De fick efterträda platsen som sommargardinerna haft sedan i juni...så jag hoppade höst och julvarianten. Skulle bli sådan tidfördröjning annars och tomtarna hade väl kommit upp lagomt til midsommar.
Blommorna där(här)inne fick sig en dusch och försterlampan från renoveringsobjektet gillestugan pryder nu sin plats på fönsterbrädan. Trevligare än nånsin att sitta vid datorn nu faktiskt. Har drömmar om att tapetsera om i beiget (bäscht?!), slänga ut ett av skrivborden och lagerhyllan och istället sätta upp hyllkonsoller med hyllplan från golv till tak på en vägg istället. Samt byta ut den stora nerlgade sängen mot en vanlig 90´s. Oj vilken ordning det skulle bli här då och vad mycket utrymme... Idag känns det mer som att allt man inte har nån plats för hamnat på "kontoret"...

Vidare lagade jag S´s favoriträtt till middag, dvs köttfärsbiff. Till det hade jag potatis, gräddsås, sallad, inlagd gurka och lingonsylt. Åh, det var riktigt gott med riktig hemlagad mat istället för halvfabrikat. Till S´s förtret hade jag bjudit hem mina tacksamma föräldrar på mat. Attans, när han istället hade kunnat får många goda matlådor.... Ja, han är rolig ibland! Det förstår väl vem som helst att jag hellre bjuder päronen på något vällagat, än makaroner och stekt falukorv=) Nog för de hade uppskattat det med bara för att få bli bjuden på middag en helt vanlig måndag.

Dagen som nu snart är till ända har varit ganska händelserik den med. Mycket som gäller Anja, beslut från försäkringskassan, jobb, assistansförmedling och stödfamilj... Skönt att endel sånt är ordnat nu för ett tag framöver.
En sväng på lilla återvinningen och ett par tvättmaskiner har jag också hunnit med. Samt gjort hemlagad pizza till middag. Gott det med...tomatsås, skinka, räkor, champinjoner och texmexost och kryddor. Så nu blir det inget mer än ett äpple till kvällsfikat..

Tack och hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0