Vårbruk på Näset?

En väg, en bil, en barnvagn.
En smal väg, en stor bil, en barnvagn.
En hal väg, en nästan stillastående bil, en barnvagn.
Jag körde inte på barnvagnen!

Däremot skar bilen igenom plogkanten när jag väjade och blev hängandes på underredet. F-n! Jag som hade så mycket att göra idag...så blir man fast på Näset i två timmar. Inte för att det är nåt fel på den byn, inte på kaffet som bjöds heller. Men så typiskt! Tur man har en bror med kontakter. Han fick låna en traktor av byns bonde och med lite hjälp av grus, rep och en Nissan King Cab stod bilen åter på vägen igen. Tack för det.
Mindre tack för vissa kommentarer jag fick:
- Huur lyckades du med det då?
- Kunde du inte ha stannat och släppt förbi mamman med vagnen?
- Typiskt fruntimmer!
- Skulle jag aldrig ha gjort... (sagt av det maliga könet)
- Blev det nån skada på frontbågen?
Osv. Ingen som frågade hur det gått för mig, nä bilen kommer i första hand. Det ska jag minsann komma ihåg en annan gång...
Hade i alla fall min sympati hos mamma. Nog för att det var hon som frågade om jag höll på med vårbruket, men hon konstaterade även att jag ju inte kört på mamman och barnvagnen!!


Kommentarer
Postat av: Helena Anderdson

Hej hopp!
Jag är glad att det gick bra för dej när du "vårbrukade" och att du missade mamman och vagnen:):) Jag är matt efter två intensiva o roiga dagar och dessutom fortfarande mätt. Gu´va god mat vi har fått dom här dagarna!

Vi hörs snart igen// Helena

2008-03-14 @ 22:59:29
URL: http://www.slattmyrens.se
Postat av: Jannice

Hej tjejen!
Kul att hitta lite kända ansikten här! Vilken fin bloggsida du har! Hur gör du? *nollställd och trög - det är jag det*

/Jannice

2008-03-15 @ 06:43:01
Postat av: Mamma

Klart jag är tacksam att det gick bra för dig. Det är ju huvudsaken......och barnvagnen förstås.Jag hade säkert lyckats med samma bedrift, det är ju inget man gör med flit.

2008-03-15 @ 09:46:11
Postat av: Helena S

Jannice:
Jag har fått hjälp av Linda på www.lindaslya.blogg.se
Själv är jag också ganska nollställd. Glad att jag lyckas få in en bild här och var:-)

Helena: Kul att du haft det bra i dagarna två, vi får prata mer om det irl...

2008-03-15 @ 19:03:11
URL: http://mattjat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0