Varför avvika från det normala?

Idag är min teori att aldrig göra något man inte brukar. Igår åkte jag ju som ni vet skoter i kanske 30 min totalt, vilket medför att jag idag har skotern kvar mellan benen fast det var betydligt skönare igår!! Aj aj aj vad det värker i mina ljumskar. Skulle nästan tro att jag bitvs ser ut som Matte i Let´s Dance, dvs att jag går omkring med en sågbock mellan knäna...

Anja har varit i Bispgården idag och jag har lyckats få en hel del gjort här hemma. Städat toa, hängt tvätt, varit på återvinningen med glas och pappersförpackningar, handlat, dammsugit och skurat golv. De två sista dock bara i kök, lekrum, toor och hall. Nu gäller det som vanligt att försöka hålla undanplockat. Och som vanligt kommer det håla i max två dagar. Jag kan för mitt liv inte förstå varför VI (se jag skyller inte bara på S) inte kan hålla ordning på prylar. Varför kan inte VI ställa undan saken när vi haft den färdigt, sätta i diskmaskinen direkt ist för att låta glas och tallrikar stå kvar både här och där, lägga kläderna dirket i tvättkorgen ist för vägen via sov- el badrumsgolvet? Tusen frågor. Inget svar. Finns ju liksom ingen ursäkt för vårt beteende. Gahh!! Det värsta är väl att vi så väl VET att vi gör så här.... Dåligt!!

Kommentarer
Postat av: Paulin

Kan ju iallafall trösta dig med att ni inte är ensamma om drälla-saker-omkring-sig-syndromet..tror att många med oss har samma problem..:P

2008-03-02 @ 22:17:55
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0